Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 06:18 | 07/12/2019

Preguntes freqüents

 

 

  

 

 

 

 

 

Quins tràmits trobaré al web de l'Ajuntament?

 Es poden trobar quatre tipus de serveis:

  • Serveis informatius que no es poden tramitar a través del web
  • Serveis que poden tramitar a través del web tots els ciutadans sense necessitat de disposar d'un certificat digital
  • Serveis que poden tramitar a través del web els ciutadans que disposin d'un certificat digital
  • Serveis que poden tramitar a través d'altres web d'ens supramunicipals com per exemple l'Organisme de Gestió Tributaria de la Diputació de Barcelona.

 

Com puc identificar-me per fer un tràmit en línia?

 Per accedir a la plataforma de tramitació en línia, cal disposar d'algun tipus d'identificació digital:

  • Sistemes d'identificació amb contrasenya d'un sol ús. Són els més fàcils d'utilitzar, però només serveixen per a persones físiques, no per a persones jurídiques *. Els més comuns són: idCAT Mòbil, Cl@ave
  • Certificats digitals en programari. Cal instal·lar-los a l'ordinador per tal que el navegador els reconegui. Els més comuns són: idCAT Certificat, Certificat FNMT de persona física o Certificat FNMT de representant.
  • Certificats digitals en targeta. Cal disposar d'un lector de targetes i instal·lar un programari específic per tal que el navegador els reconegui. El més comú és: DNI Electrònic 

Trobareu més informació a l'apartat de suport de certificats digitals.

 

No trobo el tràmit que vull fer

 Tots els tràmits es troben categoritzats o accessibles des de l'opció "tràmits en línia" a la part esquerra de la pantalla. Si tot i així no troba el tipus de tràmit que cerca, sempre pot fer la sol·licitud mitjançant una instància genèrica.

 

Utilitzo Windows XP

 Windows XP és un sistema operatiu desfasat, i des del 8 d'abril de 2014 Microsoft no ofereix cap tipus de suport. De la mateixa manera, el suport de la resta d'aplicacions també s'ha descontinuat i les versions actuals dels navegadors més utilitzats i aplicacions com Java no funcionen sota aquest sistema.

Per realitzar tràmits o accedir a la Carpeta Ciutadana amb sistemes Windows, li recomanem que utilitzi Windows 7 o versions posteriors.

 

Quins navegadors puc fer servir?

Si s'utilitza un sistema d'identificació amb contrasenya d'un sol ús (idCat Mòbil), es pot utilitzar qualsevol dels principals navegadors: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome o Safari.

Si s'utilitza un certificat digital (ja sigui en programari o bé en targeta) es recomana utilitzar Internet Explorer 11 o superior, Google Chrome o Mozilla Firefox. L'Internet Explorer i el Google Chrome reconeixen qualsevol certificat instal·lat a l'ordinador (Windows). En el cas del Mozilla Firefox, cal importar el certificat digital al repositori de certificats del Firefox. Per fer-ho, cal fer clic al botó de les opcions de configuració, escollir l'opció Avançat i fer clic al botó Visualitza els certificats i posteriorment, dins la pestanya Els vostres certificats, fer clic al botó Importa i seguir les indicacions.

 

No puc accedir amb el meu certificat digital a la Carpeta Ciutadana, que haig de fer?

Accedeix a l'apartat de suport de Certificats Digitals.

 

Quina és la mida màxima que poden tenir els documents adjunts?

 Cada document adjunt pot tenir una mida màxima de 25 Mb. I de manera global, tots els documents en conjunt no poden passar dels 100 Mb.

 

Puc consultar els tràmits que he fet amb anterioritat?

Sí, dins la Carpeta Ciutadana es poden consultar tots aquells tràmits que s'hagin fet en línia o presencialment.

 

Puc indicar que actuo en nom d'una empresa, associació o entitat?

Sí. Una vegada dins la plataforma de tramitació en línia, cal marcar el requadre que hi ha on diu Dades del representant. En aquest apartat cal indicar les dades de la persona representant, i a l'apartat Dades del sol·licitant / Interessat cal indicar les dades i el NIF de l'empresa, associació o entitat.

No obstant, recomanem fer servir un certificat de representant, en cas contrari haura de presentar acreditació de poders notarials.

 

Què és la còpia electrònica autèntica?

La còpia electrònica autèntica és un document electrònic, signat digitalment, que és idèntic i té la mateixa eficàcia jurídica que el document electrònic original que apareix en la Seu Electrònica en el moment en què es fa la consulta. Cal tenir en compte que la validesa legal la té el document digital, no la còpia impresa en paper.

La còpia electrònica autèntica o autoritzada és l’equivalent electrònic de la còpia autèntica o autoritzada en paper, i es troba regulada pels articles 43 al 46 del Reial Decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

 

 

Què és el registre electrònic de publicacions?

El registre de publicacions de la Seu Electrònica recull les evidències electròniques en relació a la publicació i la disponibilitat dels continguts de la Seu.

Les evidències electròniques són el rastre que deixa el contingut dins la Seu. Permeten demostrar el moment en què ha estat publicat cadascun dels continguts i el temps que ha estat disponible a la Seu. També permeten demostrar que si durant aquest temps el contingut ha variat. En qualsevol cas, les evidències electròniques permeten demostrar qui ha dut a terme cada una de les accions.

L’altra característica de les evidències electròniques és la correcta preservació de la cadena de custodia, de manera que existeixin garanties que la prova no pot ser manipulada i, per tant, pot ser presentada davant un tribunal com a prova fefaent i verídica. D’aquesta manera, queden garantits els drets dels ciutadans i la independència i la transparència dels continguts de la Seu Electrònica.