Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 21:09 | 22/10/2026

Juny 2024 - Passem dels fets a l'acció. Defensem el català arreu

Com totes i tots sabem, i d’acord amb les dades de la Secretaria de Política Lingüística del Departament de Cultura i l’Institut d’Estadística de Catalunya, la mala salut de la llengua catalana és un fet corroborat. L’any 2003, l’ús habitual del català corresponia al 46 % de la població, mentre que l’any 2018 (últimes dades de què es disposa) la xifra va decréixer fins al 36,1%.

N’hi ha que diuen que les llengües minoritàries tendeixen a extingir-se i acabaran fent-ho, però no si es defensen des de tot arreu, fins i tot des de Viladecavalls, en el nostre «petit» marge d’actuació.

És per això que aquest mes iniciarem converses amb tots els grups polítics per tal que Viladecavalls tingui un reglament per a l’ús de la llengua catalana a l’Ajuntament de Viladecavalls i, així, blindar-ne l’ús i la fomentació.

Molts i molts municipis tenen aquest reglament, el qual van aprovar fa molts anys. En alguns d’aquests, ara es reclama que es compleixi i respecti. Nosaltres demanem crear-lo i aprovar-lo amb el màxim consens polític.

El català s’ha de defensar a tots els nivells i àmbits polítics, començant pel municipalisme