Gener 2026: mateix compromís, més exigència davant els reptes de Viladecavalls
Aquest 2026, continuarem treballant com fins ara, amb constància i exigència. Viladecavalls arrossega problemes que sembla que s’ignoren i que continuen sense una resposta clara per part de l’equip de govern.
L’habitatge n’és el cas més evident. És cert que es tracta d’un problema general, però a Viladecavalls no hi ha ni pla d’habitatge ni cap voluntat real de revisar un planejament urbanístic totalment desfasat. Seguim funcionant amb criteris dels anys 2000 mentre els i les joves veuen com se’ls fa impossible quedar-se a viure al poble. No volem un municipi on només s’hi pugui néixer o passar una etapa, volem un poble amb futur.
També remarquem la manca de manteniment dels equipaments públics. Està bé anar creant nous espais, però no oblidem del que tenim. La deixadesa acaba sortint cara a la llarga. I mentre es descuiden els espais, tampoc es cuida prou el que fa realment viu Viladecavalls: el teixit associatiu, cultural i esportiu, que massa sovint sobreviu més per l’esforç voluntari que pel suport institucional.
Finalment, tornem a assenyalar la manca de transparència en relació amb la sala d’arts escèniques. El 2026 no serà l’any. El 2027 hi ha eleccions. Veurem si aleshores arriben les presses.