Atenció de persones amb dificultat social
Nom del servei:
Atenció a persones amb dificultat social
Marc estratègic (missió i objectius):
- Millorar les condicions de vida de persones amb dificultats socials.
- Promoure mecanismes d'intervenció amb persones en situació de vulnerabilitat, de risc o exclusió.
- Constituir un recurs d'informació, diagnòstic i orientació a la ciutadania que presenta dificultats tan socials com econòmiques.
Breu descripció
Servei que s'encarrega de realitzar les accions necessàries per minimitzar i/o solucionar les necessitats socials que es presenten com a urgències, així com realitzar les accions necessàries per a prevenir possibles noves situacions.
Àrea i unitat responsable
BENESTAR SOCIAL , AREA D'ATENCIÓ A LES PERSONES
Regidora: Dolors Salmerón Daví
Localització del servei i formes d'accés
Centre Cívic Paco Cano: Carrer Pintor Casas s/n
Nucli Urbà: Carrer Antoni Soler i Hospital, 11
https://www.viladecavalls.cat/coneix-viladecavalls/com-arribar-hi
Web del servei
Legislació aplicable
Llei 12/2007 de l'11 d'Octubre de Serveis Socials
Reglament municipal de criteris d'atorgament prestacions econòmiques de caràcter social publicat a la seu electrònica de l'Ajuntament de Viladecavalls, a normativa municipal
Relació de les línies de servei que es presten
- Línia de servei 1: Atenció i acollida
- Línia de servei 2: Activació i tramitació de les ajudes
- Línia de servei 3:Connexió amb la xarxa de recursos socials.
Equip tècnic
- 1 Administrativa
- 1 Treballadora social
- 1 Educadora social
- 1 Responsable servei
Altres unitats implicades
0
Persones destinatàries
Persones que es troben en situació de vulnerabilitat i /o risc d'exclusió social
Com s’ha de sol·licitar el servei
Sol·licitant cita prèvia amb Serveis Socials per telèfon al 93 788 71 41 ext. 114, o bé a l'adreça electrònica serveissocials@viladecavalls.cat
Cost per a l'usuari/a
(condicions d'accés) Gratuït
Canals de participació de l'usuari/a i eines de retorn de la participació
- Web municipal www.viladecavalls.cat
- Govern Obert i Transparència: https://www.seu-e.cat/ca/web/viladecavalls
Canals de presentació de suggeriments, queixes i reclamacions
- Queixes i suggeriments
- O bé de manera presencial presentant instància a l'oficina de registre de l'ajuntament.
Termini de resposta dels suggeriments, queixes ireclamacions
El termini màxim de resposta està fixat en 30 dies hàbils.
Drets i deures dels usuaris/es del Servei
Teniu dret a:
- Escollir mesures o recursos i a participar en la presa de decisions
- Ser tractat de forma proactiva, amb professionalitat, empatia, celeritat i eficiència
- Ser tractat/da amb respecte i a ser atès amb agilitat, i obtenir informacions entenedores i complertes
- Relacionar-se en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya
- Rebre informació i orientació dels tràmits i procediments municipals
- Conèixer en tot moment l’estat de tramitació de les seves sol·licituds
- Conèixer la identitat del personal municipal responsable de l’atenció i de la tramitació de les seves sol·licituds i procediments
- Participar activament en la millora del servei mitjançant la presentació en qualsevol moment suggeriments de millora i/o queixes dels serveis municipals oferts per l'Ajuntament a través de qualsevol canal (presencial, telefònic, en línia)
- Ser assistit en l’ús del mitjans electrònics en les seves relacions amb l’administració pública
- Tenir garantida la confidencialitat de les dades lliurades segons la normativa de protecció de dades i amb absolut respecte a la seva intimitat
- No haver de presentar documents que ja es troben en poder de l'Ajuntament o d'altres administracions que hagin de ser emesos pels serveis municipals, mitjançant la seva autorització de consulta als serveis de Via Oberta
- Accedir a tots els serveis municipals en les mateixes condicions
- Ser consultat/da periòdicament sobre la seva percepció de la qualitat dels serveis d'atenció ciutadana
- A l’accés a informació pública, d’acord amb els principis de transparència i bon govern
Heu de complir amb el deure de:
- Fer un ús correcte de les instal·lacions i serveis
- Respectar els horaris del Servei i criteris d’atenció dels serveis municipals i els horaris o terminis fixats per als tràmits i convocatòries
- Respectar la dignitat personal i professional del personal municipal. Actuar amb respecte envers el personal municipal i altres persones usuàries del servei
- Facilitar dades veraces, així com comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d'un servei o les relatives a un procediment
- Assegurar-se de llegir i comprendre allò que signa
- Fer efectives les taxes o preus públics que prevegi la normativa
Compromisos de qualitat, indicadors de mesura i mesures d'esmena davant d'incompliments
1. Garantir que la valoració mitjana de les persones usuàries sobre la competència professional del personal que l'ha atès/a sigui igual o superior a 8 punts sobre 10
Valoració mitjana de la competència professional
En cas d’incompliment es sol·licitarà autorització a la persona per poder contactar amb ella i donar-li una resposta personalitzada. Es valoraran les causes i les accions de millora necessàries per garantir el compliment del compromís.
2. Garantir que la valoració mitjana de les persones usuàries sobre l'atenció personalitzada rebuda sigui igual o superior a 8 punts sobre 10
- Valoració mitjana de l'atenció personalitzada professional
- En cas d’incompliment es sol·licitarà autorització a la persona per poder contactar amb ella i donar-li una resposta personalitzada. Es valoraran les causes i les accions de millora necessàries per garantir el compliment del compromís.
3. Atendre al 85% de les persones usuàries amb cita prèvia en un termini màxim de 7 dies hàbils des de la sol·licitud
- Temps d'espera per a cita prèvia
- Es valoraran les causes i les accions de millora necessàries per garantir el compliment del compromís.
4. Resoldre el 85% de les peticions dels ajuts d'urgència social en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la sol·licitud
- Termini de resolució d'ajuts d'urgència social
- En cas d’incompliment es sol·licitarà autorització a la persona per poder contactar amb ella i donar-li una resposta personalitzada. Es valoraran les causes i les accions de millora necessàries per garantir el compliment del compromís.
5. Garantir que la valoració mitjana de les persones usuàries sobre la qualitat de la informació rebuda sigui igual o superior a 7,5 punts sobre 10
- Valoració mitjana de la qualitat de la informació rebuda
- En cas d’incompliment es sol·licitarà autorització a la persona per poder contactar amb ella i donar-li una resposta personalitzada. Es valoraran les causes i les accions de millora necessàries per garantir el compliment del compromís.
Formes de consulta del seguiment de la carta
- Web municipal www.viladecavalls.cat
- Govern Obert i Transparència: https://www.seu-e.cat/ca/web/viladecavalls
Periodicitat de difusió del seguiment de la carta
Anual
Data d'entrada en vigor de la carta (aprovació) i vigència
Data de revisió /actualització prevista
Cada dos anys