Serveis Municipals
Àrea de Presidència / Alcaldia
Atenció a la Ciutadania
Què fem?
Treballem adreçats a la ciutadania de Viladecavalls o a qualsevol persona que s’adreci al nostre municipi, sota criteris de proximitat, eficàcia i eficiència en l’atenció a les persones.
Què oferim?
- CARTA DE SERVEIS
- Orientem i informem a la ciutadania dels diferents tràmits, serveis, actes i activitats municipals
- Som el punt d'accés per a la gestió dels tràmits municipals i funcionem com a oficina de registre electrònic general d’acord a l’establert a l’art.16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Tramitem altes, baixes i modificacions del padró municipal d’habitants. Expedim volants i certificats d’empadronament
- Recollim peticions, consultes o suggeriments i queixes i les derivem al servei corresponent
- Som entitats de registre de sistemes d’identificació digital idCAT o idCATMòbil
- Donem suport als interessats per fer tràmits electrònics o accedir a les notificacions electròniques mitjançant el punt d'accés electrònic habilitat a la mateixa OAC
- Tramitem les sol·licituds de la targeta d'accés a la deixalleria
- Gestionem el Servei de Cita Prèvia amb els equips mòbils de la Policia Nacional per a l'expedició i renovació del DNI
- Tramitem les inscripcions a activitats organitzades per l'Ajuntament
- Efectuem el cobrament de les taxes associades als tràmits municipals en tràmits presencials
A qui ens adrecem?
A totes les persones que s’adrecen a l’Ajuntament per sol·licitar informació sobre el municipi o bé realitzar qualsevol tràmit municipal.
Dades de contacte
Amb la voluntat de donar un tracte amable, professional i que garanteixi la confidencialitat de l’usuari, oferim diversos canals d'atenció:
- Telemàtic: a la Seu electrònica
- Presencial: a les oficines d'atenció ciutadana
- Telefònic: als telèfons 93 788 71 41
SERVEI D'ATENCIÓ CIUTADANA
OAC - Antoni Soler
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: oac@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores i dijous tarda de 16.00 a 18.30 hores
Horari d’estiu (del 15 de juny al 15 de setembre ambdós inclosos): De dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores.
SERVEI D'ATENCIÓ CIUTADANA
OFICINA D'INFORMACIÓ CIUTADANA
Carrer Pintor Casas, s/n
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: oac@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores
En aquesta oficina només es facilita informació municipal.
Equipaments
- Oficina de Registre de l'Ajuntament de Viladecavalls
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Centre Cívic Paco Cano
Tràmits
- Instància genèrica
- Representació a tercers
- Notificació electrònica
- Aportar documents a un expedient en tràmit
- Renúncia o Desistiment
- Comunicació d'incidències a la via pública
- Sol·licitud de Certificat IdCAT
- Cita Prèvia Renovació i/o Expedició DNI
- Renovació i/o Expedició DNI Persones sense mobilitat
- Cita amb càrrec electe o tècnic/a municipal
- Certificat Acreditatiu de Serveis Prestats a l'Ajuntament
- Alta al Padró Municipal d´habitants procedent d'un altre municipi
- Alta al Padró Municipal d'habitants per omissió
- Alta al Padró Municipal d'habitants procedents de l'estranger
- Alta al Padró Municipal d'habitants per naixement
- Canvi de Domicili al padró municipal d´habitants
- Canvi de Dades Personals al padró municipal d´habitants
- Baixa al Padró municipal d´habitants
- Baixa al Padró d´habitants per inscripció indeguda (BII)
- Volant d'empadronament
- Certificat d´empadronament
- Certificat d´empadronament amb anterioritat a l'1 de maig de 1996
- Consentiment per a la cessió de dades de padró per a l'expedició de certificats col·lectius
- Renovació al Padró Municipal d'Habitants Estrangers NO Comunitaris sense autorització de residència permanent (ENCSARP)
- Confirmació de continuïtat de residència al Padró Municipal d´Habitants EstrangersComunitaris i/o residents a Espanya (NO ENCSARP)
Observacions
Per tal d’oferir-te el millor servei ens permetem fer-te les següents recomanacions:
- Abans de desplaçar-te a fer un tràmit consulta la informació al catàleg de tràmits D'aquesta manera estalviaràs desplaçaments innecessaris i temps en la gestió
- Consulta els tràmits que pots fer telemàticament, als quals pots accedir les 24h. sense desplaçaments
- Et recordem que si tens dubtes pots tramitar les teves consultes al correu electrònic vdcv.oac@viladecavalls.cat, et respondrem en un termini màxim de 24 hores laborables
- Fes el tràmit amb temps, no esperis a l’últim dia del termini de presentació.
Alcaldia i Protocol
Què fem?
Prestem assistència directa a l’Alcalde o Alcaldessa tot facilitant la coordinació de la gestió amb les diferents àrees, serveis i promovent la relació amb les entitats, institucions, organismes i ciutadania.
Ens responsabilitzem de la promoció de la imatge del municipi i d’establir els criteris d’ús i aplicació dels símbols institucionals, així com les normes de protocol, premis i distincions en els actes oficials, festivitats i esdeveniments de notorietat per Viladecavalls.
Què oferim?
- Celebrem els Matrimonis Civils a l’Ajuntament, tramitant l’expedient administratiu i preparant la cerimònia
- Fem seguiment dels aspectes protocol·laris necessaris per donar una adequada resposta a les necessitats i peticions rebudes a l’Alcaldia
- Preparem, organitzem i desenvolupem els actes institucionals organitzats directament per l’Ajuntament i donem suport protocol·lari als actes, esdeveniments i festivitats que tenen lloc al municipi o a aquells que requereixen de la presència de representants de la corporació
- Gestionem els símbols i distincions municipals, el material protocol·lari, els obsequis institucionals i el Llibre d’Honor de l’Ajuntament
- Gestionem les relacions externes de l’Ajuntament amb altres institucions, entitats i ciutadania
- Gestionem les invitacions de ciutadans, entitats, associacions i d’altres institucions adreçades als regidors i regidores de la Corporació
- Donem suport a altres serveis interns en els aspectes protocol·laris dels actes oficials que s’organitzin a la Corporació
A qui ens adrecem?
A la ciutadania en general, entitats i altres institucions, i com a servei intern, als serveis i òrgans municipals.
Dades de contacte
SERVEI D'ALCALDIA
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: alcaldia@viladecavalls.cat i protocol@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 08.30 a 14.00 hores
Tràmits
Comunicació
Què fem?
Comuniquem i informem l'acció municipal i dades d’interès general. Assessorem la resta de serveis per homogeneïtzar els missatges que emetem des de l'Ajuntament.
Què oferim?
-
Definim l'estratègia de comunicació de l'Ajuntament
-
Establim, coordinem i desenvolupem les campanyes institucionals
-
Atenem els mitjans de comunicació (redacció de notes de premsa, convocatòries de premsa, elaboració de dossiers de premsa, gestió d'entrevistes i elaboració de material audiovisual)
-
Vetllem per una correcta aplicació de la imatge corporativa
-
Gestionem i coordinem la creació de noves marques, símbols i logotips de l'ajuntament, els seus serveis i els equipaments municipals
-
Coordinem les publicacions municipals
-
Gestionem i coordinem la ràdio municipal Ràdio Vila (equipament, graella i col·laboradors)
-
Gestionem les xarxes socials municipals (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube)
-
Gestionem el web municipal així com altres llocs webs de titularitat municipal
-
Analitzem la informació relacionada amb l'Ajuntament i el municipi publicada als mitjans de comunicació
-
Analitzem les estadístiques d'impacte, repercussió i presència a xarxes socials i a internet en general
-
Vetllem per una bona reputació i Imatge de l'ajuntament a la xarxa
A qui ens adrecem?
Tota la ciutadania, empreses, entitats, associacions i mitjans de comunicació.
Dades de contacte
SERVEI DE COMUNICACIÓ
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41 Ext. 149
Adreça electrònica: comunicacio@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores
Equipaments
Tràmits
Gent Gran
Què fem?
Oferim informació i orientació sobre l’oferta de serveis i activitats per a la gent gran i donem suport i impuls a les iniciatives i activitats de les entitats de l’àmbit de la gent gran.
Què oferim?
- Gestionem les activitats esportives adreçades a la gent gran: Gimnàstica física esportiva i gimnàstica de manteniment
- Oferim informació i orientació sobre l’oferta de serveis i activitats per a la gent gran, com els tallers de lecto-escriptura i tallers de la memòria
- Organitzem sortides culturals i els actes de Festa Major per a la Gent Gran
- Gestionem els Servei de Perruqueria i el Servei de Podologia adreçats a la Gent Gran del municipi
- Col·laborem i donem suport a les iniciatives i activitats de les entitats de l’àmbit de la gent gran
- Gestionem les demandes i necessitats de l’espai de Gent Gran del Centre Cívic Paco Cano
A qui ens adrecem?
A la Gent gran del municipi.
Dades de contacte
SERVEI DE GENT GRAN
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores
Equipaments
Tràmits
Observacions
- Les inscripcions als serveis de perruqueria, podología, gimnàstica i lecto escriptura adreçades a la Gent Gran es faran a la consergeria del Centre Cívic Paco Cano en horari de 15.00 a 20.00 hores
- Les inscripcions a les sortides organitzades per l’Associació de la Gent Gran Carnet Daurat de Viladecavalls es realitzaran directament amb l’entitat cada segon dimarts del mes en curs a:
- Escola de Música Municipal Pau Casals: de 10.00 a 12.00 hores
- Centre Cívic Paco Cano: de 16.00 a 18.00 hores
Governació i Seguretat Ciutadana
Què fem?
Les activitats de la policia local es centren principalment en la seguretat ciutadana, el trànsit i la seguretat viària i el treball de proximitat.
Per donar una millor resposta a la ciutadania treballem amb permanent coordinació amb el cos de Mossos d’Esquadra. També ho fem de forma integrada i coordinada amb la resta de serveis municipals: urbanisme, serveis tècnics, serveis socials, etc.
Què oferim?
La policia local tenim competències al nostre terme municipal en matèria de:
- Trànsit i mobilitat: investigació d'accidents de trànsit, disciplina viària, programes, plans i campanyes, entre altres
- Seguretat Ciutadana. Servei de Patrulla, atenció d’alarmes, entre altres
- Convivència i policia administrativa: inspeccions i tramitació de denúncies, compliment de les ordenances municipals, entre altres
- Policia assistencial: atenció ciutadana, assistència a les víctimes, protecció de menors
Tràmits
A qui ens adrecem?
Al conjunt de la ciutadania en general, altres administracions i altres institucions, i com a servei intern, als departaments i òrgans municipals.
Dades de contacte
POLICIA LOCAL
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Orenetes S/N (al costat del aparcament)
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 733 07 07
Adreça electrònica: viladecavalls@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 08.30 a 14.00 hores
Equipaments
Noves Tecnologies
Què fem?
Prestem serveis interns de suport i assessorament en matèria de tecnologia a tota l'organització, coordinem i gestionem els recursos de comunicació i informàtics, impulsem i executem projectes tecnològics, coordinem projectes i incidències en l'àmbit de les telecomunicacions, gestionem expedients de contractació menor de
l'àrea i amb caràcter general treballem per millorar els serveis que l'Ajuntament ofereix als ciutadans mitjançant l'ús de la tecnologia.
Què oferim?
- Assessorem i donem suport tecnològic a tots els projectes o programes de l'Ajuntament que requereixen una estratègia de sistemes d'informació i telecomunicacions
- Impulsem i executem projectes tecnològics transversals a tota la corporació per tal de poder oferir serveis de major qualitat i ajudar a la presa de decisions
- Impulsem i assessorem en la millora de procediments i implantació de l'administració electrònica
- Vetllem pel compliment normatiu i l’aplicació de les mesures per tal de garantir la seguretat i integritat de l'informació municipal
- Atenem i gestionem les incidències que els ciutadans reporten en l'àmbit de les telecomunicacions (TDT, Fibra Óptica,...)
- Desenvolupem eines informàtiques per tal de cobrir necessitats especifiques dels diferents departaments o de caire transversal
- Planifiquem, gestionem, mantenim i donem suport TIC als llocs de treballs interns
- Gestionem i despleguem infraestructures, serveis i aplicacions orientades a la millora de la seguretat informàtica i de les comunicacions
- Gestionem la xarxa local de dades de l'Ajuntament i la intercomunicació entre dependències municipals
- Gestionem la compra i manteniment de tots els equips informàtics i de telecomunicacions de l'Ajuntament, així com l'execució de tots els contractes menors de subministrament i serveis de l'àmbit tecnològic
- Impulsem la millora continua dels serveis prestats, així com la incorporació de noves funcionalitats, l'increment de la fiabilitat i l'augment de les prestacions per a consolidar l'Ajuntament com a una organització eficient i moderna
A qui ens adrecem?
A la ciutadania en general i com a serveis interns als departaments i òrgans municipals.
Dades de contacte
SERVEI DE NOVES TECNOLOGIES
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: informatica@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores
Participació Ciutadana
Què fem?
Impulsem una cultura participativa que fomenti el compromís cívic de les persones perquè juguin un paper en la promoció del benestar i el desenvolupament del municipi. Treballem amb les associacions veïnals com a entitats fonamentals de cohesió i participació activa en la vida social de Viladecavalls.
Què oferim?
Promoció i suport a l’associacionisme mitjançant les següents actuacions:
- Atenció directe a les entitats on facilitem informació sobre els tràmits pertinents per a
registrar-se com associació al municipi, convocatòries de subvencions i aspectes generals del
funcionament ordinari d’una associació - Suport a les entitats mitjançant la xarxa d’equipaments municipals i la cessió de material i
recursos municipals per al desenvolupament de les seves activitats - Ajuts i subvencions
- Gestió del Registre d'Entitats Municipal (REM)
- Gestió dels equipaments cívics del municipi: Centre Cívic Paco Cano i Locals Socials dels diferents barris del municipi
A qui ens adrecem?
A la ciutadania en general i a les entitats i associacions veïnals.
Dades de contacte
SERVEI DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: participaciociutadana@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores
Tràmits
Recursos Humans
Què fem?
Ens encarreguem de les eines de planificació, selecció i provisió, de la contractació i nomenament del personal, de les relacions laborals, de les retribucions i la gestió de la Seguretat Social, formació, prevenció de riscos laborals, vigilància de la salut i de les relacions amb les persones i òrgans de representació del personal.
Què oferim?
- Tramitem els expedients d’aprovació i modificació de la plantilla de personal i catàleg de llocs de treball, l’oferta d’ocupació pública, l’organigrama i confeccionem el Capítol I del pressupost municipal (despeses de personal)
- Gestionem els procediments relatius a les convocatòries públiques de selecció i provisió, les borses de treball i altres processos de contractació. Preparem i supervisem la documentació, els terminis i el desenvolupament de les proves
- Tramitem els expedients administratius derivats de les relacions laborals i prestacions de serveis dels empleats i empleades de l’Ajuntament de Viladecavalls, funcionaris o laborals: contractacions, nomenaments, preses de possessió, excedències, jubilacions, llicències i permisos, expedients disciplinaris, ajuts socials, etc.
- Detectem les necessitats formatives del personal de l’Ajuntament, planifiquem i gestionem els aspectes tècnics en matèria de formació interna, externa. Participem del Pla Agrupat de Formació de la Diputació de Barcelona
- Vetllem per la seguretat i salut en els llocs de treball i coordinem les relacions amb els serveis de prevenció aliens en els àmbits de vigilància de la salut i de prevenció dels riscos laborals, quant a les revisions mèdiques del personal
- Controlem l’accidentabilitat laboral, tramitem els documents i els informes d’investigació d’accidents
- Assumim la interlocució amb les persones membres del Comitè del personal laboral i el Delegat dels funcionaris, en processos de negociació col·lectiva, Comissió Paritària, reunions periòdiques, informació etc.
A qui ens adrecem?
Als empleats i empleades de l’Ajuntament, i a la ciutadania en general.
Dades de contacte
SERVEI DE RECURSOS HUMANS
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores
Secretaria i Serveis Jurídics
Què fem?
Prestem serveis especialitzats interns de caràcter transversal a tota l’organització amb assessorament jurídic de les decisions que pren l’Ajuntament. Convoquem els òrgans col·legiats de l’Ajuntament, donem fe pública de les resolucions adoptades pels òrgans municipals (alcaldia, ple, junta de govern i comissions) i gestionem diversos expedients administratius.
Què oferim?
- Seguretat jurídica en els procediments de competència municipal donant fe pública de les resolucions adoptades
- Vetllem pel compliment normatiu i l’aplicació del procediment administratiu comú, amb la finalitat que el procediment sigui garantia de l’eficàcia de l’actuació administrativa i del respecte als drets de la ciutadania
- Convoquem les sessions dels òrgans col·legiats, elaborem l’ordre del dia dels assumptes a tractar, les actes de les sessions i prestem assistència i fe pública
- Portem el registre de resolucions d’alcaldia i les llibres de les actes de les sessions dels òrgans col·legiats
- Assessorem a nivell legal en la gestió dels diferents serveis municipals
- Gestionem els expedients d’utilització i aprofitament del Patrimoni Municipal i manteniment de l’Inventari Municipal de Béns
- Gestionem la contractació administrativa de obres, serveis i subministraments municipals en les diverses modalitats, a excepció dels contractes menors
- Informem detalladament de l’estat de les licitacions mitjançant el perfil del contractant al web municipal
- Publiquem tots els plecs de condicions de les licitacions en curs i donem suport als licitadors que tinguin dubtes sobre un procés de contractació en curs
- Gestionem els expedients de responsabilitat patrimonial que es deriven de sol·licituds d’ indemnització pels danys soferts pels particulars en qualsevol dels seus béns i drets, que hagin patit com a conseqüència del
funcionament normal o anormal de l’Administració - Gestionem els procediments contenciosos-administratius i d’altres jurisdiccions, vetllant per la correcta defensa jurídica de l’Ajuntament i del interessos públics
- Impulsem i vetllem per la millora de la comunicació interna de l’organització en aquells aspectes transversals com són: modificació o nova redacció d’ordenances municipals, homogeneïtzació i normalització dels models de documents propis dels expedients administratius, amb l’objectiu de donar seguretat jurídica a les actuacions de l’Ajuntament
- Coordinem i impulsem la millora interna dels serveis amb l’objectiu de facilitar-ne l’accés a la ciutadania i ampliar els canals d’atenció, analitzant i controlant la millora dels procediments de treball, i la simplificació de la gestió administrativa
- Gestionem la correcta utilització i ús de la informació i dades que tracta l’Ajuntament en el si de les seves funcions, així com vetllem per la correcta utilització de les eines de gestió administrativa per tal de poder oferir servei de major qualitat i ajudar a la presa de decisions i elaboració de polítiques públiques més encertades
- Donem resposta, o coordinem en el seu cas amb la resta de serveis, els escrits i peticions d’informació demanada per altres administracions, institucions i ens instrumentals, com ara els Departaments de la Generalitat de Catalunya, els Departaments Ministerials i Síndicatures, en compliment dels principis de coordinació i col·laboració interadministrativa
A qui ens adrecem?
A la ciutadania en general i com a serveis interns als departaments i òrgans municipals.
Dades de contacte
SERVEI DE SECRETARIA I SERVEIS JURÍDICS
ÀREA DE PRESIDÈNCIA I ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: serveisjuridics@viladecavalls.cat i secretaria@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores
Tràmits
- Alta en el Registre Municipal d'Unions Consensuals
- Baixa al Registre Municipal d'Unions Consensuals
- Modificació de dades al Registre Municipal d'Unions Consensuals
- Certificat acreditatiu d' Inscripció al Registre Municipal d'Unions Consensuals
- Certificat Acreditatiu d'actes, resolucions o acords dels òrgans de govern
- Dret d’accés a informació pública
- LOPD, Dret a la Portabilitat
- LOPD, Dret d'Accés
- LOPD, Dret d'Oposició
- LOPD, Dret de Limitació
- LOPD, Dret de Rectificació
- LOPD, Dret de Supressió
- Responsabilitat patrimonial
- Presentació de pliques i documents relacionats amb els procediments de contractació pública
Jutjat de Pau
Què fem?
El Jutjat de Pau ofereix un servei rellevant en matèria de cooperació judicial atès que faciliten la comunicació dels altres òrgans judicials amb els ciutadans residents en els municipis on el jutjat de pau hi té la seu.
Què oferim?
- Jurisdicció civil
- Registre civil
- Jurisdicció penal
- Funcions d'auxili judicial
A qui ens adrecem?
A totes les persones que s’adrecen a l’Ajuntament per sol·licitar informació sobre el municipi o bé realitzar qualsevol tràmit municipal.
Dades de contacte
JUTJAT DE PAU
Adreça: Carrer Sant Joan, 2 08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 780 50 07
Correu electrònic: jp.viladecavalls@xij.gencat.cat
Horari: dilluns i dimarts matí de 9 a 13h i dijous tarda de 15.30 a 20.30h. Agost tancat.
Cal demanar cita prèvia per telèfon.
Equipaments
Observacions
Més informació a: http://justicia.gencat.cat/ca/inici
Àrea de Serveis a les Persones
Benestar Social
Igualtat de Gènere
Què fem?
Potenciem la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de la discriminació per raó de sexe o gènere, amb l’objectiu que les persones siguin lliures per decidir allò que volen ser, amb igualtat de drets. Lluitem contra la violència masclista com a expressió màxima de la desigualtat de gènere, amb la coordinació i impuls d’accions orientades a eradicar-la.
Què oferim?
- Oferim el servei d’atenció psicològica per a dones, amb la derivació mitjançant conveni al servei d’atenció a les dones de l’Ajuntament de Terrassa.
- Suport individual, grupal, de violència masclista, separacions, relacions materno-filials, abusos,...
- Oferim el servei d’orientació jurídica per a dones, amb la derivació mitjançant conveni al servei d’atenció a les dones de l’Ajuntament de Terrassa.
- Realitzem accions per prevenir la violència masclista i el seu abordatge.
- Realitzem accions orientades a visibilitzar les desigualtats de gènere en tots els àmbits i contribuir a eradicar-les.
- Realitzem accions per promoure la coeducació al municipi.
- Organitzem activitats adreçades a fomentar la participació.
- Realitzem accions orientades a fomentar les noves masculinitats.
- Realitzem accions per promoure l’equitat de gènere dins de l’Ajuntament.
- Tractem cada cas amb discreció i facilitem tos els recursos possibles per trobar la solució més adient.
- Actuem amb agilitat i rapidesa en casos de violència masclista.
- Treballem coordinadament amb la resta de serveis del circuit de violència per tal d’oferir amb la major brevetat protecció i orientació.
A qui ens adrecem?
A la ciutadania en general, amb atenció especialitzada a dones i LGTBI.
Dades de contacte
SERVEI D'IGUALTAT DE GÈNERE
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Antoni Soler Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores
Cultura
Esports
Educació
Salut Pública
Joventut
Biblioteca
Què fem?
Facilitem l’accés lliure i sense límits al coneixement, al pensament, a la cultura, a la formació i a la informació. Acollim tota mena d’actes relacionats amb la cultura, el lleure i el foment de la lectura, com ara Tallers de lectura, hores del conte, xerrades, exposicions, tallers relacionats amb la cultura popular i moltes altres activitats.
Què oferim?
- Un espai obert a tots els ciutadans i ciutadanes de qualsevol edat i interessos variats
- Donem resposta i informació a peticions concretes d’informació
- Posem a l’abast del ciutadà una àmplia oferta de recursos propis i d’altres biblioteques ja que es treballa en xarxa
- Oferim personal especialitzat per atendre i orientar les consultes
- Disposem d’un apartat de fons local que ens permet donar informació de Viladecavalls: la seva historia, la seva gent, la seva cultura i l’actualitat
- Disposem d’espais diferenciats en funció de les edats i els Serveis(adults, joves infants, audiovisuals, diaris)
- Oferim préstec de llibres, revistes i audiovisuals de Fons propi i d’altres biblioteques de la Xarxa Municipal de Biblioteques
- Oferim consulta a la sala de llibres, revistes, diaris i audiovisuals
- Reservem documents als usuaris que així ho sol·licitin
- Oferim connexió a internet amb la Biblioteca Virtual
- Disposem d’ordinadors amb programari bàsic, connexió a internet i la possibilitat d’imprimir documents
- Oferim visites escolars i al ciutadà per conèixer els Serveis i aprendre el funcionament de la biblioteca
- Col·laborem amb institucions i associacions locals interessades en els Serveis que oferim
- Programem activitats culturals i formatives per a totes les edats
- Acceptem donacions de documents en bon estat, que s’adeqüin a la política de desenvolupament de col·lecció i que suposin un benefici per al seu fons
- Per a fer ús de tots els Serveis cal disposar del carnet d’usuari de la Xarxa de Biblioteques Municipals. Tots els Serveis són gratuïts, tret d’alguns en els que cal abonar una petita quantitat ( préstec interbibliotecari, impressió de documents, duplicats de carnets)
- Disposem d’una normativa interna a la disposició de tots els ciutadans que la sol·licitin
A qui ens adrecem?
A la ciutadania en general i a entitats, centres escolars, institucions i associacions locals interessades en els serveis que oferim.
Dades de contacte
SERVEI DE BIBLIOTECA
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Plaça de la Masia de Can Turu, s/n
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 734 18 02
Adreça electrònica: b.viladecavalls.pc@diba.cat
Horari: Matins: dijous i dissabtes de 10.00 a 13.30 hores - Tardes: de dilluns a divendres de 15.00 a 20.00 hores - De l’1 de juny al 30 de setembre: dissabtes tancat
Equipaments
Àrea de Desenvolupament Econòmic
Consum
Què fem?
Atenem els ciutadans i les ciutadanes de Viladecavalls que tinguin un conflicte motivat per la compra d’algun producte o la prestació d’algun servei. Informem i orientem al consumidor/a o usuari/ària, donant-li la informació adequada per promoure la seva autodefensa o mediant en el conflicte per mirar d’arribar a un acord satisfactori per les parts.
Què oferim?
Mitjançant l’acord de col·laboració amb la xarxa local de consum de la Diputació de Barcelona:
- Informació, orientació i assessorament a les persones consumidores sobre els seus drets i deures en matèria de consum
- Recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies de les persones consumidores
- Gestionar les reclamacions de consum per mitjà de la mediació
- Anàlisi dels fets que són motiu de denúncia i controls de compliment de la normativa de protecció de les persones consumidores
- Foment de l’arbitratge com a mitjà de resolució dels conflictes de consum
- Formació i informació en consum per a les persones consumidores, entitats, escoles, comerços i empreses
- Recollida de les peticions dels consumidors, identificant la problemàtica i classificant-les en diferents tipologies d’expedients que poden ser: denúncia, queixa o reclamació
A qui ens adrecem?
A la ciutadania amb l'objectiu d'informar, orientar i ajudar-los per a l'adequat exercici dels drets que els són inherents com a ciutadans consumidors.
Dades de contacte
SERVEI DE CONSUM
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: promoeco@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores
Tràmits
Economia i Hisenda
Què fem?
Realitzem la gestió comptable i pressupostària des de l’ aprovació del pressupost, liquidació i compte general, passant per la tramitació dels ingressos fins al seu cobrament i de les despeses fins al seu pagament i finalitzant amb la fiscalització dels comptes en compliment de la normativa aplicable.
Què oferim?
- Gestionem i tramitem l’aprovació del pressupost i les seves modificacions de crèdit
- Efectuem la gestió comptable i pressupostaria de la corporació
- Rebem, gestionem i tramiten les factures electròniques
- Gestionem l’aprovació de les ordenances fiscals
- Gestionem la tresoreria municipal vetllant pels ingressos i efectuant els pagaments de les obligacions contretes per l’Ajuntament
- Tramitem i controlem els avals bancaris i fiances
- Gestionem i controlem l’endeutament
- Subministrem informació a les diferents administracions públiques segons normatives vigents
- Tramitem les sol·licituds d’alta/modificació de dades bancaries pels pagaments a creditors
- Controlem la gestió dels tributs delegats a l'Organisme de Gestió Tributària així com les autoliquidacions de taxes i preus públics no delegats
A qui ens adrecem?
A la ciutadania, a contribuents, creditors i altres administracions i organismes públic.
Dades de contacte
INTERVENCIÓ I SERVEIS ECONÒMICS
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: comptabilitat@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.00 a 14.00 hores
Tràmits
- Presentació de factures electròniques
- Comunicació de dades bancàries proveïdors i creditors
- Sol·licitud de domiciliació bancària rebuts de l'Ajuntament
- Reducció del 25% de la Taxa d'escombraries per activitats comercials
- Exempció de la Taxa d'escombraries per activitats econòmiques (de nova alta) amb gestor de residus privat
- Exempció de la Taxa d'escombraries per activitats econòmiques (en funcionament) amb gestor de residus privat
- Reducció Fiscal de la Taxa d'escombraries per família nombrosa i monoparental
- Reducció fiscal de la Taxa d’escombraries per ús de la deixalleria
- Impost sobre vehicles de tracció mecànica
- Autoliquidació de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO)
- Autoliquidació de la taxa per llicència d'obres
- Bonificació IBI per immobles que tinguin instal·lacions d'energia solar tèrmica
- Bonificació IBI per immobles que tinguin instal·lacions d'energia solar fotovoltaica
Comerç, Mercat i Fires
Què fem?
Promovem i impulsem diferents accions, acords, actes i esdeveniments per fomentar i impulsar el teixit comercial de Viladecavalls. Facilitem també tota la informació sobre normativa, ajuts i subvencions per als comerços i serveis del municipi, tot facilitant accions formatives que afavoreixin una bona dinamització comercial del sector.
Què oferim?
Col·laborem i donem suport a l’associació de comerciants per al seu desenvolupament amb les següents accions:
- Fomentem l’associacionisme.
- Tramitem subvencions de l’Associació de Comerciants i dels comerciants que participen en el pla de dinamització.
- Promovem la signatura de convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades per promoure el comerç local.
- Posem en marxa accions de promoció i activitats de dinamització comercial, en col·laboració amb l’Associació de comerciants.
- Donem suport a iniciatives i fires com les Fires artesanals i gastronòmiques de Festa Major, Sant Martí i Santa Llúcia
- Gestionem el mercat no sedentari de Viladecavalls
- Gestionem i tramitem les autoritzacions de les terrasses de bars i restaurants.
- Donem informació sobre la normativa aplicada al comerç local i sobre els ajuts i subvencions als quals poden optar.
- Donem a conèixer l’oferta comercial i de serveis a través del cens de comerços i serveis al web municipal www.comerciants.viladecavalls.cat
A qui ens adrecem?
Als comerciants i empresaris del sector del comerç de Viladecavalls, i als marxants de les nostres fires i mercats.
Dades de contacte
SERVEI DE COMERÇ, MERCAT I FIRES
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: comerc@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores
Observacions
Enllaços d’interès:
Promoció Econòmica
Què fem?
La nostra missió és impulsar el desenvolupament local i la promoció econòmica de Viladecavalls oferint suport a les empreses i emprenedors per a que neixin i es consolidin al territori i alhora generin ocupació.
Què oferim?
Els serveis que s'ofereixen a les empreses són:
- Informació sobre incentius, ajuts i subvencions
- Divulgació de normatives diverses
- Promoció de les potencialitats d'internacionalització de les empreses
- Promoció del teixit empresarial
- Cursos, jornades, seminaris i altres formats d'actualització en gestió empresarial
- Foment de la cooperació empresarial
Els serveis que s'ofereixen als/les emprenedors/es:
- Informació dels tràmits necessaris per establir l'empresa
- Informació sobre els diversos avantatges, ajuts i subvencions existents
- Assessorament per a l'elaboració del pla d'empresa
- Orientació sobre el finançament i la possibilitat d'accedir a crèdits per a la posada en marxa
- Promoció de l'activitat empresarial
A qui ens adrecem?
- A empreses i persones emprenedores de Viladecavalls
Dades de contacte
SERVEI DE PROMOCIÓ ECONÒMICA
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: promoeco@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores
Tràmits
- Comunicació prèvia ambiental municipal_Annex III (FUE)
- Comunicació prèvia d'obertura (FUE)
- Comunicació Prèvia de Canvi de Titularitat d'activitats (FUE)
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient (FUE)
- Declaració responsable d'obertura (FUE)
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària (FUE)
- Justificació de Subvenció en foment a la ocupació Convocatòria 2018
- Llicència ambiental_Annex II (FUE)
- Sol·licitud de Subvenció en foment a la ocupació Convocatòria 2018
- Sol·licitud informe previ en matèria d'incendis (FUE)
- Sol·licitud informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats (FUE)
- Autorització Ocupació Via Pública
- Autorització Ocupació Via Pública venda pirotècnia
- Justificació de Subvenció en foment a la ocupació i nous Autònoms
Enllaços d'interès
Ocupació
Àrea de Territori
Medi Ambient
Obres i Serveis
Què fem?
Treballem per mantenir en bones condicions d’ús els espais públics i equipaments municipals i impulsem la millora contínua de la seguretat, el confort i l’accessibilitat dels mateixos.
Què oferim?
- Mantenim, conservem i adeqüem: carrers, places, jardins, espais naturals urbans, arbrat viari, clavegueram, enllumenat públic, mobiliari urbà, jocs infantils, senyalització horitzontal i vertical
- Mantenim els edificis i equipaments municipals
- Actuem en cas d’emergència, per resoldre desperfectes que s’hagin originat, tant el la via pública, com al mobiliari urbà, a causa de tempestes, nevades, ventades, rierades i altres afers meteorològics
- Donem suport logístic als esdeveniments públics culturals, esportius i socials organitzats per l’Ajuntament i altres entitats locals
- Mantenim i reparem les xarxes contra incendis, els ascensors, les calderes i els vehicles municipals
- Gestionem el servei extern de neteja viaria de tot el municipi
- Gestionem el servei extern de neteja dels edificis municipals
- Gestionem els sinistres de reclamació de danys a edificis i via pública amb les corresponents asseguradores
- Planifiquem tractaments fitosanitaris segons les necessitats de l’arbrat
- Planifiquem la senyalització d’afectacions de trànsit per obres i actes
A qui ens adrecem?
A la ciutadania en general i com a serveis interns als departaments que gestionen equipaments i serveis municipals.
Dades de contacte
SERVEI D'OBRES I SERVEIS
ÀREA DE TERRITORI
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: obresiserveis@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 07.30 a 15.00 hores
Equipaments
Observacions
Amb la finalitat de millorar la qualitat del servei us convidem a col·laborar comunicant-nos qualsevol anomalia a la via pública (voreres, enllumenat públic, clavegueram, senyalització viària, mobiliari urbà, etc...) formulant els suggeriments, queixes o registres d’incidències de la via pública a través del sistemes establerts (tràmit OAC).
Urbanisme
Què fem?
Duem a terme les accions necessàries per garantir el correcte desenvolupament urbanístic de Viladecavalls i definim quins i com han de ser els espais necessaris, les construccions, tan públiques com privades, o les infraestructures per garantir les necessitats de la població de Viladecavalls.
Facilitem la informació de totes les passes necessàries, així com dels terminis i documentació que cal aportar per completar la tramitació i realitzem les inspeccions i els informes corresponents per atorgar les llicències i comunicacions d’obres.
Vetllem perquè les persones físiques i/o jurídiques propietàries de terrenys, construccions i instal·lacions les conservin en les condicions de manteniment i rehabilitació que exigeix la llei i pel manteniment, preservació i conservació dels espais naturals i lliures del nostre municipi.
Així mateix, donem suport tècnic a la resta d’àrees municipals pel que fa a la definició, tramitació, desenvolupament i seguiment de les obres i actuacions municipals.
Què oferim?
- Redactem i tramitem les diferents figures de Planejament per tal de desenvolupar el sòl
- Regulem el contingut del dret de la propietat del sòl, mitjançant l’ordenació de manera vinculant i precisa de l’espai
- Aconseguim la transformació física de l’espai a través de llur urbanització i posterior edificació
- Informem respecte a la classificació del sòl, usos i normes urbanístiques aplicables
- Informem sobre la redacció i tramitació de les figures de planejament
- Afavorim la participació ciutadana en les tramitacions en curs
- Publiquem tota la informació del planejament vigent i en curs al web municipal
- Redactem i tramitem els projectes i documents tècnics que descriuen les actuacions d’obres municipals i vetllem per l’ajust normatiu de les mateixes
- Assessorem la resta d’àrees municipals en aquells aspectes relatius al patrimoni municipal, el planejament aplicable, i la normativa tècnica que han d’aplicar per al desenvolupament de les actuacions municipals, així com les relatives a les responsabilitats patrimonials
- Elaborem els fulls d’apreuament i redactem les valoracions dels béns immobles objecte d’adquisició i/o venda, per les vies previstes per la llei
- Informem de la documentació i del tràmit a seguir per a la concessió de les llicències o comunicacions (terminis, estat del tràmit, pagament de les taxes i impostos...) mitjançant diversos canals: presencial, telefònic o mitjançant el web municipal
- Oferim assessorament tècnic sobre els projectes que es volen dur a terme per poder agilitzar la presentació de la documentació de forma correcta
- Oferim informació urbanística que afecta a cada zona del municipi i facilitem la normativa municipal específica, plànol d’emplaçament, etc..., de forma presencial, telefònica o fent la consulta per correu electrònic: urbanisme@viladecavalls.cat
- Elaborem certificats urbanístics, detallant les característiques o condicions urbanístiques d’una finca concreta, any de concessió de la llicència d’obres i posteriors reformes, estat legal relatiu al planejament urbanístic, usos admesos i les possibles afectacions aplicables
- Expedim els certificats d’aprofitament urbanístic, d’antiguitat i legalitat, d’innecessarietat de parcel·lació o de numeració d’habitatges
- Realitzem els requeriments d’esmena i la concessió de llicències als titulars
- Iniciem els expedients disciplinaris i sancionadors en cas de realitzar obres sense el corresponent títol habilitant
- Iniciem les ordres d’execució en cas d’observar deficient manteniment i conservació de terrenys, construccions i instal·lacions per part de les persones propietàries
A qui ens adrecem?
A la ciutadania i a tota persona física i/o jurídica en general.
Dades de contacte
SERVEI D'URBANISME
ÀREA DE TERRITORI
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: urbanisme@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores
Tràmits
- Comunicació de finalització d'obres d'instal·lació d'energia solar fotovoltaica
- Comunicació prèvia d'obres per instal·lació i/o modificació d'energia solar fotovoltaica
- Llicència d'obres per instal·lació i/o modificació d'energia solar tèrmica
- Llicència d'obres per instal·lació i/o modificació d'energia solar fotovoltaica
- Bonificació IBI per immobles que tinguin instal·lacions d'energia solar tèrmica
- Bonificació IBI per immobles que tinguin instal·lacions d'energia solar fotovoltaica
- Comunicació prèvia d'obres d'instal·lació i/o modificació d'energia solar tèrmica
- Comunicació de finalització d'obres en instal·lacions d'energia solar tèrmica
- Autoliquidació de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO)
- Autoliquidació de la taxa per llicència d'obres