Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 13:22 | 11/12/2019

Serveis Municipals

T'expliquem els serveis que oferim a la ciutadania des de l'Ajuntament de Viladecavalls.
El Servei d'Atenció Ciutadana té com a objectiu simplificar i facilitar l’accés de la ciutadania a tots els tràmits i serveis que ofereix l’Ajuntament de Viladecavalls. També facilita informació sobre el municipi, i esdeveniments de l’agenda municipal. Amb una orientació de millora continuada i amb la incorporació de les noves tecnologies, oferim els següents canals d'atenció: Canal presencial, Canal telefònic, Canal telemàtic, Xarxes Socials i Punt d’accés electrònic.

Què fem?

Treballem adreçats a la ciutadania de Viladecavalls o a qualsevol persona que s’adreci al nostre municipi, sota criteris de proximitat, eficàcia i eficiència en l’atenció a les persones.


Què oferim?

  • Orientem i informem a la ciutadania dels diferents tràmits, serveis, actes i activitats municipals
  • Som el punt d'accés per a la gestió dels tràmits municipals i funcionem com a oficina de registre electrònic general d’acord a l’establert a l’art.16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
  • Tramitem altes, baixes i modificacions del padró municipal d’habitants. Expedim volants i certificats d’empadronament
  • Recollim peticions, consultes o suggeriments i queixes i les derivem al servei corresponent
  • Som entitats de registre de sistemes d’identificació digital idCAT o idCATMòbil
  • Donem suport als interessats per fer tràmits electrònics o accedir a les notificacions electròniques mitjançant el punt d'accés electrònic habilitat a la mateixa OAC
  • Tramitem les sol·licituds de la targeta d'accés a la deixalleria
  • Gestionem el Servei de Cita Prèvia amb els equips mòbils de la Policia Nacional per a l'expedició i renovació del DNI
  • Tramitem les inscripcions a activitats organitzades per l'Ajuntament
  • Efectuem el cobrament de les taxes associades als tràmits municipals en tràmits presencials

A qui ens adrecem?

A totes les persones que s’adrecen a l’Ajuntament per sol·licitar informació sobre el municipi o bé realitzar qualsevol tràmit municipal.


Dades de contacte

Amb la voluntat de donar un tracte amable, professional i que garanteixi la confidencialitat de l’usuari, oferim diversos canals d'atenció:

  • Telemàtic: a la Seu electrònica
  • Presencial: a les oficines d'atenció ciutadana
  • Telefònic: als telèfons 93 788 71 41 i 93 789 20 54

 

SERVEI D'ATENCIÓ CIUTADANA
OAC - Antoni Soler
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.oac@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores i dijous tarda de 16.00 a 18.30 hores
Horari d’estiu (del 15 de juny al 15 de setembre ambdós inclosos): De dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores.

 

SERVEI D'ATENCIÓ CIUTADANA
OAC - CCPC
Carrer Pintor Casas, s/n
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 789 20 54
Adreça electrònica: vdcv.oac.ccpc@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Equipaments


Tràmits


Observacions

Per tal d’oferir-te el millor servei ens permetem fer-te les següents recomanacions:

  • Abans de desplaçar-te a fer un tràmit consulta la informació al catàleg de tràmits
  • D'aquesta manera estalviaràs desplaçaments innecessaris i temps en la gestió
  • Consulta els tràmits que pots fer telemàticament, als quals pots accedir les 24h. sense desplaçaments
  • Et recordem que si tens dubtes pots tramitar les teves consultes al correu electrònic vdcv.oac@viladecavalls.cat, et respondrem en un termini màxim de 24 hores laborables
  • Fes el tràmit amb temps, no esperis a l’últim dia del termini de presentació.
El Servei d’Alcaldia dóna suport a totes les necessitats de l’activitat pròpia de l’Alcaldia-Presidència. El servei de Protocol dóna assistència, tant interna com externa, en els diversos actes institucionals que organitza i/o participa l’Ajuntament de Viladecavalls.

Què fem?

Prestem assistència directa a l’Alcalde o Alcaldessa tot facilitant la coordinació de la gestió amb les diferents àrees, serveis i promovent la relació amb les entitats, institucions, organismes i ciutadania.
Ens responsabilitzem de la promoció de la imatge del municipi i d’establir els criteris d’ús i aplicació dels símbols institucionals, així com les normes de protocol, premis i distincions en els actes oficials, festivitats i esdeveniments de notorietat per Viladecavalls.


Què oferim?

  • Celebrem els Matrimonis Civils a l’Ajuntament, tramitant l’expedient administratiu i preparant la cerimònia
  • Fem seguiment dels aspectes protocol·laris necessaris per donar una adequada resposta a les necessitats i peticions rebudes a l’Alcaldia
  • Preparem, organitzem i desenvolupem els actes institucionals organitzats directament per l’Ajuntament i donem suport protocol·lari als actes, esdeveniments i festivitats que tenen lloc al municipi o a aquells que requereixen de la presència de representants de la corporació
  • Gestionem els símbols i distincions municipals, el material protocol·lari, els obsequis institucionals i el Llibre d’Honor de l’Ajuntament
  • Gestionem les relacions externes de l’Ajuntament amb altres institucions, entitats i ciutadania
  • Gestionem les invitacions de ciutadans, entitats, associacions i d’altres institucions adreçades als regidors i regidores de la Corporació
  • Donem suport a altres serveis interns en els aspectes protocol·laris dels actes oficials que s’organitzin a la Corporació

A qui ens adrecem?

A la ciutadania en general, entitats i altres institucions, i com a servei intern, als serveis i òrgans municipals.


Dades de contacte

SERVEI D'ALCALDIA
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.alcaldia@viladecavalls.cat i vdcv.protocol@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 08.30 a 14.00 hores


Tràmits

El Servei de Comunicació és el que estableix el conjunt d'accions informatives adreçades a la ciutadania i agents externs a la Corporació, amb l'objectiu de donar a conèixer l'activitat municipal que es du a terme, d'una manera transparent, clara i que fomenti la participació de la societat en el dia a dia del nostre municipi. Des d'aquest servei es vetlla per garantir la coherència i solidesa de la imatge de l'Ajuntament, aplicant els diferents elements corporatius d'una manera homogènia.

Què fem?

Comuniquem i informem l'acció municipal i dades d’interès general. Assessorem la resta de serveis per homogeneïtzar els missatges que emetem des de l'Ajuntament.


Què oferim?

  • Definim l'estratègia de comunicació de l'Ajuntament

  • Establim, coordinem i desenvolupem les campanyes institucionals

  • Atenem els mitjans de comunicació (redacció de notes de premsa, convocatòries de premsa, elaboració de dossiers de premsa, gestió d'entrevistes i elaboració de material audiovisual)

  • Vetllem per una correcta aplicació de la imatge corporativa

  • Gestionem i coordinem la creació de noves marques, símbols i logotips de l'ajuntament, els seus serveis i els equipaments municipals

  • Coordinem les publicacions municipals

  • Gestionem i coordinem la ràdio municipal Ràdio Vila (equipament, graella i col·laboradors)

  • Gestionem les xarxes socials municipals (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube)

  • Gestionem el web municipal així com altres llocs webs de titularitat municipal

  • Analitzem la informació relacionada amb l'Ajuntament i el municipi publicada als mitjans de comunicació

  • Analitzem les estadístiques d'impacte, repercussió i presència a xarxes socials i a internet en general

  • Vetllem per una bona reputació i Imatge de l'ajuntament a la xarxa


A qui ens adrecem?

Tota la ciutadania, empreses, entitats, associacions i mitjans de comunicació.


Dades de contacte

SERVEI DE COMUNICACIÓ
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41 Ext. 149
Adreça electrònica: vdcv.comunicacio@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Equipaments


Tràmits

El Servei de Gent Gran és el que promou el benestar i millora de la qualitat de vida de les persones grans del municipi. Des del servei es dona una resposta integral a les necessitats de les persones grans, promocionant la participació i l’envelliment actiu.

Què fem?

Oferim informació i orientació sobre l’oferta de serveis i activitats per a la gent gran i donem suport i impuls a les iniciatives i activitats de les entitats de l’àmbit de la gent gran.


Què oferim?

  • Gestionem les activitats esportives adreçades a la gent gran: Gimnàstica física esportiva i gimnàstica de manteniment
  • Oferim informació i orientació sobre l’oferta de serveis i activitats per a la gent gran, com els tallers de lecto-escriptura i tallers de la memòria
  • Organitzem sortides culturals i els actes de Festa Major per a la Gent Gran
  • Gestionem els Servei de Perruqueria i el Servei de Podologia adreçats a la Gent Gran del municipi
  • Col·laborem i donem suport a les iniciatives i activitats de les entitats de l’àmbit de la gent gran
  • Gestionem les demandes i necessitats de l’espai de Gent Gran del Centre Cívic Paco Cano

A qui ens adrecem?

A la Gent gran del municipi.


Dades de contacte

SERVEI DE GENT GRAN
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Equipaments


Tràmits


Observacions

  • Les inscripcions als serveis de perruqueria, podología, gimnàstica i lecto escriptura adreçades a la Gent Gran es faran a la consergeria del Centre Cívic Paco Cano en horari de 15.00 a 20.00 hores
  • Les inscripcions a les sortides organitzades per l’Associació de la Gent Gran Carnet Daurat de Viladecavalls es realitzaran directament amb l’entitat cada segon dimarts del mes en curs a:
La Policia Local és el cos de seguretat més proper als ciutadans i ciutadanes i coneixedor de les especificitats pròpies del municipi, la qual cosa ens permet dotar-nos d’una visió estratègica i transversal de les necessitats existents per a poder anticipar-nos i preveure accions que permetin assolir el nostre principal objectiu d’assegurar el lliure exercici dels drets i llibertats de la ciutadania de Viladecavalls.

Què fem?

Les activitats de la policia local es centren principalment en la seguretat ciutadana, el trànsit i la seguretat viària i el treball de proximitat.

Per donar una millor resposta a la ciutadania treballem amb permanent coordinació amb el cos de Mossos d’Esquadra. També ho fem de forma integrada i coordinada amb la resta de serveis municipals: urbanisme, serveis tècnics, serveis socials, etc.


Què oferim?

La policia local tenim competències al nostre terme municipal en matèria de:

  • Trànsit i mobilitat: investigació d'accidents de trànsit, disciplina viària, programes, plans i campanyes, entre altres
  • Seguretat Ciutadana. Servei de Patrulla, atenció d’alarmes, entre altres
  • Convivència i policia administrativa: inspeccions i tramitació de denúncies, compliment de les ordenances municipals, entre altres
  • Policia assistencial: atenció ciutadana, assistència a les víctimes, protecció de menors

A qui ens adrecem?

Al conjunt de la ciutadania en general, altres administracions i altres institucions, i com a servei intern, als departaments i òrgans municipals.


Dades de contacte

POLICIA LOCAL
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Orenetes S/N (al costat del aparcament)
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 733 07 07
Adreça electrònica: vdcv.viladecavalls@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 08.30 a 14.00 hores


Equipaments

El Servei de Noves Tecnologies té com a objectiu la prestació d'assistència, suport i assessorament tècnic a la resta de serveis de l'organització, així com l'impuls, execució i seguiment de projectes en l'àmbit tecnològic.

Què fem?

Prestem serveis interns de suport i assessorament en matèria de tecnologia a tota l'organització, coordinem i gestionem els recursos de comunicació i informàtics, impulsem i executem projectes tecnològics, coordinem projectes i incidències en l'àmbit de les telecomunicacions, gestionem expedients de contractació menor de
l'àrea i amb caràcter general treballem per millorar els serveis que l'Ajuntament ofereix als ciutadans mitjançant l'ús de la tecnologia.


Què oferim?

  • Assessorem i donem suport tecnològic a tots els projectes o programes de l'Ajuntament que requereixen una estratègia de sistemes d'informació i telecomunicacions
  • Impulsem i executem projectes tecnològics transversals a tota la corporació per tal de poder oferir serveis de major qualitat i ajudar a la presa de decisions
  • Impulsem i assessorem en la millora de procediments i implantació de l'administració electrònica
  • Vetllem pel compliment normatiu i l’aplicació de les mesures per tal de garantir la seguretat i integritat de l'informació municipal
  • Atenem i gestionem les incidències que els ciutadans reporten en l'àmbit de les telecomunicacions (TDT, Fibra Óptica,...)
  • Desenvolupem eines informàtiques per tal de cobrir necessitats especifiques dels diferents departaments o de caire transversal
  • Planifiquem, gestionem, mantenim i donem suport TIC als llocs de treballs interns
  • Gestionem i despleguem infraestructures, serveis i aplicacions orientades a la millora de la seguretat informàtica i de les comunicacions
  • Gestionem la xarxa local de dades de l'Ajuntament i la intercomunicació entre dependències municipals
  • Gestionem la compra i manteniment de tots els equips informàtics i de telecomunicacions de l'Ajuntament, així com l'execució de tots els contractes menors de subministrament i serveis de l'àmbit tecnològic
  • Impulsem la millora continua dels serveis prestats, així com la incorporació de noves funcionalitats, l'increment de la fiabilitat i l'augment de les prestacions per a consolidar l'Ajuntament com a una organització eficient i moderna

A qui ens adrecem?

A la ciutadania en general i com a serveis interns als departaments i òrgans municipals.


Dades de contacte

SERVEI DE NOVES TECNOLOGIES
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.informatica@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores

El Servei de Participació Ciutadana té com a objectiu el desenvolupament d’accions per la promoció de polítiques locals de participació ciutadana així com la promoció del sector associatiu del municipi.

Què fem?

Impulsem una cultura participativa que fomenti el compromís cívic de les persones perquè juguin un paper en la promoció del benestar i el desenvolupament del municipi. Treballem amb les associacions veïnals com a entitats fonamentals de cohesió i participació activa en la vida social de Viladecavalls.


Què oferim?

Promoció i suport a l’associacionisme mitjançant les següents actuacions:

  • Atenció directe a les entitats on facilitem informació sobre els tràmits pertinents per a
    registrar-se com associació al municipi, convocatòries de subvencions i aspectes generals del
    funcionament ordinari d’una associació
  • Suport a les entitats mitjançant la xarxa d’equipaments municipals i la cessió de material i
    recursos municipals per al desenvolupament de les seves activitats
  • Ajuts i subvencions
  • Gestió del Registre d'Entitats Municipal (REM)
  • Gestió dels equipaments cívics del municipi: Centre Cívic Paco Cano i Locals Socials dels diferents barris del municipi

A qui ens adrecem?

A la ciutadania en general i a les entitats i associacions veïnals.


Dades de contacte

SERVEI DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.participaciociutadana@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores

El servei de Recursos Humans té com a missió principal planificar de forma coherent i acurada la dotació de l’equip professional d’empleats i empleades de l’Ajuntament de Viladecavalls i gestionar el desenvolupament professional i la qualitat dels recursos humans de l’organització, amb la finalitat d’aconseguir la millora en la prestació dels serveis públics municipals.

Què fem?

Ens encarreguem de les eines de planificació, selecció i provisió, de la contractació i nomenament del personal, de les relacions laborals, de les retribucions i la gestió de la Seguretat Social, formació, prevenció de riscos laborals, vigilància de la salut i de les relacions amb les persones i òrgans de representació del personal.


Què oferim?

  • Tramitem els expedients d’aprovació i modificació de la plantilla de personal i catàleg de llocs de treball, l’oferta d’ocupació pública, l’organigrama i confeccionem el Capítol I del pressupost municipal (despeses de personal)
  • Gestionem els procediments relatius a les convocatòries públiques de selecció i provisió, les borses de treball i altres processos de contractació. Preparem i supervisem la documentació, els terminis i el desenvolupament de les proves
  • Tramitem els expedients administratius derivats de les relacions laborals i prestacions de serveis dels empleats i empleades de l’Ajuntament de Viladecavalls, funcionaris o laborals: contractacions, nomenaments, preses de possessió, excedències, jubilacions, llicències i permisos, expedients disciplinaris, ajuts socials, etc.
  • Detectem les necessitats formatives del personal de l’Ajuntament, planifiquem i gestionem els aspectes tècnics en matèria de formació interna, externa. Participem del Pla Agrupat de Formació de la Diputació de Barcelona
  • Vetllem per la seguretat i salut en els llocs de treball i coordinem les relacions amb els serveis de prevenció aliens en els àmbits de vigilància de la salut i de prevenció dels riscos laborals, quant a les revisions mèdiques del personal
  • Controlem l’accidentabilitat laboral, tramitem els documents i els informes d’investigació d’accidents
  • Assumim la interlocució amb les persones membres del Comitè del personal laboral i el Delegat dels funcionaris, en processos de negociació col·lectiva, Comissió Paritària, reunions periòdiques, informació etc.

A qui ens adrecem?

Als empleats i empleades de l’Ajuntament, i a la ciutadania en general.


Dades de contacte

SERVEI DE RECURSOS HUMANS
ÀREA DE PRESIDÈNCIA / ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores

El servei de Secretaria agrupa un conjunt d’activitats municipals internes que venen imposades per la Llei, principalment donar fe pública de les actuacions municipals, assessorament i control de la legalitat interna, i assessorament i assistència als òrgans de govern de l’Ajuntament.

Què fem?

Prestem serveis especialitzats interns de caràcter transversal a tota l’organització amb assessorament jurídic de les decisions que pren l’Ajuntament. Convoquem els òrgans col·legiats de l’Ajuntament, donem fe pública de les resolucions adoptades pels òrgans municipals (alcaldia, ple, junta de govern i comissions) i gestionem diversos expedients administratius.


Què oferim?

  • Seguretat jurídica en els procediments de competència municipal donant fe pública de les resolucions adoptades
  • Vetllem pel compliment normatiu i l’aplicació del procediment administratiu comú, amb la finalitat que el procediment sigui garantia de l’eficàcia de l’actuació administrativa i del respecte als drets de la ciutadania
  • Convoquem les sessions dels òrgans col·legiats, elaborem l’ordre del dia dels assumptes a tractar, les actes de les sessions i prestem assistència i fe pública
  • Portem el registre de resolucions d’alcaldia i les llibres de les actes de les sessions dels òrgans col·legiats
  • Assessorem a nivell legal en la gestió dels diferents serveis municipals
  • Gestionem els expedients d’utilització i aprofitament del Patrimoni Municipal i manteniment de l’Inventari Municipal de Béns
  • Gestionem la contractació administrativa de obres, serveis i subministraments municipals en les diverses modalitats, a excepció dels contractes menors
  • Informem detalladament de l’estat de les licitacions mitjançant el perfil del contractant al web municipal
  • Publiquem tots els plecs de condicions de les licitacions en curs i donem suport als licitadors que tinguin dubtes sobre un procés de contractació en curs
  • Gestionem els expedients de responsabilitat patrimonial que es deriven de sol·licituds d’ indemnització pels danys soferts pels particulars en qualsevol dels seus béns i drets, que hagin patit com a conseqüència del
    funcionament normal o anormal de l’Administració
  • Gestionem els procediments contenciosos-administratius i d’altres jurisdiccions, vetllant per la correcta defensa jurídica de l’Ajuntament i del interessos públics
  • Impulsem i vetllem per la millora de la comunicació interna de l’organització en aquells aspectes transversals com són: modificació o nova redacció d’ordenances municipals, homogeneïtzació i normalització dels models de documents propis dels expedients administratius, amb l’objectiu de donar seguretat jurídica a les actuacions de l’Ajuntament
  • Coordinem i impulsem la millora interna dels serveis amb l’objectiu de facilitar-ne l’accés a la ciutadania i ampliar els canals d’atenció, analitzant i controlant la millora dels procediments de treball, i la simplificació de la gestió administrativa
  • Gestionem la correcta utilització i ús de la informació i dades que tracta l’Ajuntament en el si de les seves funcions, així com vetllem per la correcta utilització de les eines de gestió administrativa per tal de poder oferir servei de major qualitat i ajudar a la presa de decisions i elaboració de polítiques públiques més encertades
  • Donem resposta, o coordinem en el seu cas amb la resta de serveis, els escrits i peticions d’informació demanada per altres administracions, institucions i ens instrumentals, com ara els Departaments de la Generalitat de Catalunya, els Departaments Ministerials i Síndicatures, en compliment dels principis de coordinació i col·laboració interadministrativa

A qui ens adrecem?

A la ciutadania en general i com a serveis interns als departaments i òrgans municipals.


Dades de contacte

SERVEI DE SECRETARIA I SERVEIS JURÍDICS
ÀREA DE PRESIDÈNCIA I ALCALDIA
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.serveisjuridics@viladecavalls.cat i vdcv.secretaria@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


Tràmits

El Servei de Biblioteca és el que vol garantir l’accés a la cultura, la informació i el coneixement a tota la ciutadania, posant a la seva disposició un fons adequat que doni resposta a les necessitats i interessos informatius, formatius i de lleure dels ciutadans. La Biblioteca està oberta a tothom de forma gratuïta i és un punt de trobada per a les persones de totes les edats.

Què fem?

Facilitem l’accés lliure i sense límits al coneixement, al pensament, a la cultura, a la formació i a la informació. Acollim tota mena d’actes relacionats amb la cultura, el lleure i el foment de la lectura, com ara Tallers de lectura, hores del conte, xerrades, exposicions, tallers relacionats amb la cultura popular i moltes altres activitats.


Què oferim?

  • Un espai obert a tots els ciutadans i ciutadanes de qualsevol edat i interessos variats
  • Donem resposta i informació a peticions concretes d’informació
  • Posem a l’abast del ciutadà una àmplia oferta de recursos propis i d’altres biblioteques ja que es treballa en xarxa
  • Oferim personal especialitzat per atendre i orientar les consultes
  • Disposem d’un apartat de fons local que ens permet donar informació de Viladecavalls: la seva historia, la seva gent, la seva cultura i l’actualitat
  • Disposem d’espais diferenciats en funció de les edats i els Serveis(adults, joves infants, audiovisuals, diaris)
  • Oferim préstec de llibres, revistes i audiovisuals de Fons propi i d’altres biblioteques de la Xarxa Municipal de Biblioteques
  • Oferim consulta a la sala de llibres, revistes, diaris i audiovisuals
  • Reservem documents als usuaris que així ho sol·licitin
  • Oferim connexió a internet amb la Biblioteca Virtual
  • Disposem d’ordinadors amb programari bàsic, connexió a internet i la possibilitat d’imprimir documents
  • Oferim visites escolars i al ciutadà per conèixer els Serveis i aprendre el funcionament de la biblioteca
  • Col·laborem amb institucions i associacions locals interessades en els Serveis que oferim
  • Programem activitats culturals i formatives per a totes les edats
  • Acceptem donacions de documents en bon estat, que s’adeqüin a la política de desenvolupament de col·lecció i que suposin un benefici per al seu fons
  • Per a fer ús de tots els Serveis cal disposar del carnet d’usuari de la Xarxa de Biblioteques Municipals. Tots els Serveis són gratuïts, tret d’alguns en els que cal abonar una petita quantitat ( préstec interbibliotecari, impressió de documents, duplicats de carnets)
  • Disposem d’una normativa interna a la disposició de tots els ciutadans que la sol·licitin

A qui ens adrecem?

A la ciutadania en general i a entitats, centres escolars, institucions i associacions locals interessades en els serveis que oferim.


Dades de contacte

SERVEI DE BIBLIOTECA
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Plaça de la Masia de Can Turu, s/n
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 734 18 02
Adreça electrònica: b.viladecavalls.pc@diba.cat
Horari: Matins: dijous i dissabtes de 10.00 a 13.30 hores - Tardes: de dilluns a divendres de 15.00 a 20.00 hores - De l’1 de juny al 30 de setembre: dissabtes tancat


Equipaments

El Servei de Benestar Social són el conjunt coordinat d'actuacions municipals orientades a millorar el benestar social de la ciutadania mitjançant la prestació de serveis d'informació, atenció i suport personal. L’objectiu és garantir les necessitats socials bàsiques de les persones en el manteniment de la seva autonomia personal.

Què fem?

Els Serveis socials municipals són el primer nivell del sistema públic de serveis socials i els més pròxims a les persones i famílies. L’atenció es presta mitjançant equips de professionals (educadors/res socials, treballadors/res socials).
Els serveis socials bàsics municipals inclouen: els equips bàsics d’atenció social, els serveis d’atenció domiciliària, programa d’atenció a la dependència, servei d’informació i atenció a dones, atenció a persones amb discapacitat, servei d’atenció a la infància i adolescència i família així com altres recursos complementaris com les ajudes econòmiques d’especial urgència i els programes de subvencions.
L’accés als serveis socials bàsics es realitza a través del servei d’ acollida o de primeres visites. Aquest servei proporciona el primer contacte de la ciutadania amb els Serveis Socials Bàsics i valora de forma individual la situació personal i/o familiar, per tal de donar una resposta personalitzada a la necessitat plantejada i així derivar al tècnic referent.
El servei està distribuït en 2 zones, Casc urbà i Can Tries. A les dues zones hi ha un centre de serveis socials. En aquests centres es porta a terme l’atenció.


Què oferim?

Els equips bàsics d’atenció social primària ofereixen una atenció global i àmplia a tot allò que té a veure amb les necessitats socials bàsiques de les persones.

  • Donem suport i atenció individual, familiar i de grup en funció de la necessitat plantejada
  • Implementem actuacions de caire preventiu per evitar situacions d’exclusió social
  • Promovem la integració social de les persones en dificultat social mitjançant l’assignació de recursos
  • Gestionem ajudes d’especial urgència
  • Tramitem recursos i prestacions específiques per gent gran, per persones amb diversitat funcional, infància i família
  • Coordinem grups de treball en benefici de programes de caire comunitari que promoguin el benestar social al territori
  • Derivem a recursos i serveis especialitzats de la xarxa quan la situació ho requereix
  • Participem en xarxes locals i comarcals d’interès social de temes tals com drogodependències, violències, comissions educatives d’atenció a la diversitat, etc.

A qui ens adrecem?

Ens adrecem a tota la ciutadania.


Dades de contacte

SERVEI DE BENESTAR SOCIAL
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Antoni Soler Hospital 11
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41 Ext. 114
Adreça electrònica: vdcv.serveissocials@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores


Equipaments


Tràmits

  • ATENCIÓ A LA GENT GRAN
    • Sol·licitud grau de Dependència
    • Sol·licitud Servei d’Atenció Domiciliaria i servei d’atenció a la llar
    • Sol·licitud Teleassistència
    • Inscripció Tallers de Memòria i grups d’ajuda mútua
    • Sol·licitud Ajuts Transport Adaptat assistència a centres de dia
    • Ajudes tècniques per adaptació de la llar
    • Sol.licitud Pensió no Contributiva (PNC)
    • Sol.lcitud IMSERSO
  • ATENCIÓ A LES DONES
    • Derivació Servei d’Informació i Atenció a les Dones
  • ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I FAMILIA
    • Sol·licitud Ajuts per infància i família (Generalitat)
    • Sol·licitud Títol de família nombrosa/monoparental
  • ATENCIÓ ALS INMIGRANTS
    • Derivació Servei d’ acollida
    • Elaboració Informe d’arrelament
    • Elaboració Informe d’habitatge per reagrupament
  • ATENCIÓ A LES URGÈNCIES SOCIALS
    • Assignació de recursos: Necessitats bàsiques d’alimentació, higiene i roba i calçat
    • Derivació a atenció sanitària
  • DERIVACIÓ PUNT D’ORIENTACIÓ JURIDIC MUNICIPAL (POJM) / SERVEI D’INTERMEDIACIÓ EN DEUTES DE L’HABITATGE (SIDH)
  • DIVERSITAT FUNCIONAL
    • Sol·licitud Targetes d’aparcament
    • Sol·licitud Reserva plaça d’aparcament
    • Sol·licitud Graus de disminució
    • Sol·licitud Ajuts PUA
    • Ajudes tècniques per adaptació de la llar
  • SUBVENCIONS I AJUTS
    • Mobilitat de col·lectius específics
    • I.B.I.
    • Beques de menjador
    • Beques de suport a l’escolaritat
    • Transport adaptat
  • HABITATGE
    • Tràmit ajut d’urgència per desnonament (Generalitat)
    • Tràmit ajut de lloguer (Generalitat)
  • PROGRAMA ARRANJAMENT D’HABITATGE
  • POBRESA ENERGÈTICA
    • Informe de situació de risc d’exclusió
    • Tram social d’aigua
El Servei de cultura de l’Ajuntament de Viladecavalls, és el que té com a objectiu gestionar, organitzar i promoure qualsevol activitat d’àmbit cultural que es realitza al municipi. Donem suport a totes les entitats culturals del poble, fomentant les seves iniciatives i activitats. Aquest servei també vetlla per conservar el patrimoni cultural de Viladecavalls, i facilita l’accés de la ciutadania al món cultural tot habilitant els serveis i recursos necessaris.

Què fem?

Organitzem i programem els actes i activitats municipals relacionats amb la cultura popular i gestionem el material, els recursos i els equipaments per garantir que la ciutadania pugui accedir al món cultural i les entitats puguin realitzar les seves activitats de manera òptima.


Què oferim?

  • Organitzem actes municipals relacionats amb la cultura popular i festivitats: Festa Major, Diada Nacional de Catalunya, Festivitat de Sant Martí, Nadal i Cavalcada de Reis, Carnestoltes, Sant Jordi,...
  • Programem cicles de música, teatre, exposicions i activitats amb l’objectiu de promoure la cultura en tots els seus àmbits
  • Donem suport a les entitats culturals mitjançant la coordinació d’actes i atorgament de subvencions
  • Cedim material i equipaments a les entitats que així ho sol.licitin per al desenvolupament de les seves activitats
  • Vetllem per mantenir viva la vida cultural del poble
  • Atenem als ciutadans en el marc de les demandes culturals
  • Gestionem l’equipament de la Biblioteca Pere Calders i la seva sala polivalent adjunta (enllaç a la fitxa de serveis Biblioteca)
  • Vetllem per mantenir viu el patrimoni cultural de Viladecavalls i la seva història

A qui ens adrecem?

A la ciutadania de Viladecavalls i a les entitats interessades en promoure i conèixer la cultura al nostre poble.


Dades de contacte

SERVEI DE CULTURA
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Carrer Antoni Soler Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.cultura@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Equipaments


Tràmits

El Servei d’Ensenyament és el que treballa per oferir una oferta educativa de qualitat donant suport a la ciutadania i organitzant activitats educatives, gestionant els equipaments, projectes i serveis educatius.

Què fem?

Treballem per posar en marxa iniciatives i projectes relatius a l’educació, la formació al llarg de tota la vida de la ciutadania en general.

Donem suport logístic i de funcionament als centres docents del municipi, encarregant-nos del manteniment de les escoles de primària, l’escola municipal de música i gestionem directament l’etapa 0-3 anys a les escoles bressol municipals.


Què oferim?

  • Donem suport a la comunitat educativa de Viladecavalls per a oferir la millor oferta educativa de qualitat possible
  • Donem suport als centres educatius i a les AMPAs: es dóna suport a les escoles, l’institut i a les AMPAs a nivell de logopèdia, escolarització, manteniment dels centres, cessió d'espais, activitats i projectes (Campus Ítaca, Catàleg de suport a la funció educativa de les famílies, Projectes educatiu Lego League, Exposició Pública dels Treballs de Recerca, xerrades i tallers)
  • Gestionem les Escoles Bressol Municipals i l’Escola de Música Municipal Pau Casals
  • Treballem amb les entitats i associacions educatives de la vila donant resposta a les seves peticions i necessitats i organitzant activitats conjuntes
  • Donem suport a l’organització d’activitats d’educació en el lleure per part de les AMPAs dels centres educatius: activitats extraescolars, casals d’estiu
  • Gestionem els ajuts i subvencions als que poden optar tant els centres com els ciutadans i ciutadanes pel que fa a formació i educació
  • Organitzem xerrades i tallers relatius a l’educació de manera gratuïta
  • Fem campanyes informatives, de sensibilització i orientació per a diversos col·lectius

A qui ens adrecem?

Als ciutadans i ciutadanes que vulguin optar a qualsevol oferta educativa de qualitat. També ens adrecem als centres educatius de formació reglada i no reglada de la vila per donar-los suport i informació, així com a les associacions i entitats vinculades al món educatiu.


Dades de contacte

SERVEI D'ENSENYAMENT
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.ensenyament@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 08.30 a 14.00 hores


Equipaments


Tràmits

El Servei d’Esports és el que fomenta i promou la pràctica esportiva als ciutadans i ciutadanes, per a que gaudeixin d’una millor qualitat de vida, oferint una proposta esportiva basada en l’oci i la salut. També s’encarrega de la gestió esportiva del municipi, col·labora amb d’entitats i garanteix el bon funcionament d’instal·lacions i equipaments esportiu.

Què fem?

Treballem per fomentar i promoure la pràctica esportiva des de les seves diverses modalitats, àmbits i edats i donem suport als projectes, necessitats i activitats impulsades per les entitats esportives del municipi, així com també realitzem activitats des del servei d’esports de l’Ajuntament de Viladecavalls.

 

També gestionem els diferents equipaments esportius del poble i el seu personal:

  • La Zona Esportiva Municipal del Casc Urbà (ZEMNU) i el seu personal
  • La Zona Esportiva Municipal de Can Trias (ZEMCT) i el seu personal
  • La piscina municipal de Can Trias i el seu personal
  • L’Skate park
  • Les pistes poliesportives dels barris

Què oferim?

  • Gestionem les instal·lacions esportives, el seu manteniment i el seu personal
  • Gestionem i planifiquem les activitats que es duen a terme en les instal·lacions esportives municipals
  • Subvencionem a les entitats esportives del municipi
  • Arbitrem i ajudem a la resolució de conflictes derivats de la pràctica esportiva
  • Vetllem per l’ús responsable de les instal·lacions esportives del municipi
  • Proposem i executem millores dels espais esportius
  • Analitzem i executem projectes esportius
  • Fomentem i promovem propostes, activitats i esdeveniments esportius per a la població
  • Participem en l’estudi de les necessitats de les instal·lacions esportives i el sistema esportiu local a mig i llarg termini, així com en la planificació d’equipaments esportius
  • Donem suport a les entitats esportives locals, així com a esportistes individuals

A qui ens adrecem?

Als ciutadans i ciutadanes de Viladecavalls. Als clubs, entitats i associacions esportives del poble.


Dades de contacte

SERVEI D'ESPORTS
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.esports@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Equipaments

El Servei Municipal de Polítiques d’Igualtat de Gènere té per objectiu aconseguir una societat fonamentada en la igualtat d’oportunitats per a tothom i sense cap mena de discriminació. Treballem per aconseguir un municipi igualitari entre homes i dones, lliure de violència masclista i amb perspectiva i transversalitat de gènere.

Què fem?

Potenciem la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de la discriminació per raó de sexe o gènere, amb l’objectiu que les persones siguin lliures per decidir allò que volen ser, amb igualtat de drets. Lluitem contra la violència masclista com a expressió màxima de la desigualtat de gènere, amb la coordinació i impuls d’accions orientades a eradicar-la.


Què oferim?

  • Oferim el servei d’atenció psicològica per a dones, amb la derivació mitjançant conveni al servei d’atenció a les dones de l’Ajuntament de Terrassa.
  • Suport individual, grupal, de violència masclista, separacions, relacions materno-filials, abusos,...
  • Oferim el servei d’orientació jurídica per a dones, amb la derivació mitjançant conveni al servei d’atenció a les dones de l’Ajuntament de Terrassa.
  • Realitzem accions per prevenir la violència masclista i el seu abordatge.
  • Realitzem accions orientades a visibilitzar les desigualtats de gènere en tots els àmbits i contribuir a eradicar-les.
  • Realitzem accions per promoure la coeducació al municipi.
  • Organitzem activitats adreçades a fomentar la participació.
  • Realitzem accions orientades a fomentar les noves masculinitats.
  • Realitzem accions per promoure l’equitat de gènere dins de l’Ajuntament.
  • Tractem cada cas amb discreció i facilitem tos els recursos possibles per trobar la solució més adient.
  • Actuem amb agilitat i rapidesa en casos de violència masclista.
  • Treballem coordinadament amb la resta de serveis del circuit de violència per tal d’oferir amb la major brevetat protecció i orientació.

A qui ens adrecem?

A la ciutadania en general, amb atenció especialitzada a dones i LGTBI.


Dades de contacte

SERVEI D'IGUALTAT DE GÈNERE
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES

Antoni Soler Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores

El servei de joventut és el que té per objectiu concretar, planificar i articular el Projecte de les activitats de Joventut orientades a donar resposta a les necessitats dels joves del municipi en matèria d’assessorament, informació i orientació en diferents àmbits presents a la vida del jove. Persegueix també establir un vincle amb els joves per recollir les seves demandes i necessitats.

Què fem?

Els Punts d’Informació Jove tot desenvolupant els següents objectius:

  • L’exigència de donar resposta de manera dinàmica a les dificultats que apareixen a la vida dels joves i per a les quals es reclamen solucions
  • Apropar eines per tal que la transició infant-adult esdevingui el més satisfactòriament possible
  • Entendre el reclam dels joves a ser visualitzats per la societat actual com a membres d’un col·lectiu amb una identitat precisa i diversa
  • Propiciar la necessitat de desenvolupar xarxes de comunicació amb els joves i entre el joves
  • A més, volem acompanyar al jove en el procés de desenvolupar els aspectes bàsics d’una persona, donar suport, eines i informació quan els joves tenen necessitat d’informació específica respecte a diferents temàtiques presents en el seu dia a dia

Així mateix, acompanyem al jove en el procés de desenvolupar els aspectes bàsics d’una persona, donar suport, eines i informació quan els joves tenen necessitat d’informació específica respecte a diferents temàtiques presents en el seu dia a dia.


Què oferim?

  • Oferim accés lliure als espais joves a tots els joves del municipi

  • Atenem els joves que s’adrecen als Punts d’Informació Jove municipals recollint també les seves propostes

  • Informem, assessorem i orientem en el procés d’accés al món laboral mitjançant la col·laboració amb el Servei d’Ocupació, orientant en el pas de l’escola al treball, apropant les opcions d’emprenedoria i de programes per potenciar la inserció laboral

  • Donem informació, assessorem i orientem sobre diferents temàtiques que preocupen al jove com l’educació i les sortides professionals, el lleure, l’habitatge, la cultura, la tramitació d’inscripcions en formació en el lleure o en programes d’ocupació o en cicles formatius, la salut i els hàbits saludables i tòxics, el món laboral i els recursos per accedir-hi, la mobilitat internacional, el monitoratge, intercanvis en temps d’oci o altres ocupacions, les noves tecnologies, etc.

  • Promovem l’associacionisme i la participació juvenil mitjançant diferents activitats on es barregen perfils de joves diferents, iniciatives de voluntariat, grups de discussió i emprenedoria heterogenis, apropament de l’entitat juvenil Consell Jove a la resta de joves no associats, fomentant la participació activa del jovent local en els diferents esdeveniments del poble, apropant eines i recursos com programes, beques, subvencions, acompanyant als joves en els seus projectes i propostes

  • Gestionem la informació, l’assessorament i la orientació descentralitzades i ubicades a l’IES Viladecavalls mitjançant la informadora/orientadora juvenil del municipi en el marc del programa Zona Jove

  • Donem accés a un espai per estudiar i fer deures als Punts d’Informació així com donem suport als joves que ho sol.liciten

  • Apropem un punt TIC (Tecnologies de la informació i la comunicació), oferint espais habilitats per acollir ordinadors de sobretaula o portàtils i programari, que amb el suport d'un responsable faciliten als joves de
    Viladecavalls l'accés a la societat de la informació. A més aquests espais disposen de zona wifi


A qui ens adrecem?

  • Ens adrecem a tots els joves adults, adolescents o pre adolescents entre 11- 29 anys ja formin part d’alguna associació jove o siguin joves no associats
  • A pares, mares i famílies de joves
  • A centres de secundària
  • Al darrer curs de centres de primària
  • A entitats no juvenils que concentren molts joves
  • Entitats juvenils
  • Agents socials lligats a adolescència o joventut

Dades de contacte

SERVEI DE JOVENTUT 
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreces electròniques: vdcv.joventut@viladecavalls.cat i vdcv.puntjove@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Equipaments

El Servei de Salut Pública és l’encarregat de la gestió dels aspectes de protecció i promoció de la salut per a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans de Viladecavalls.

Què fem?

Protecció de la salut: prevenim la salut dels ciutadans de Viladecavalls portant a terme actuacions de vigilància i control sanitari a l’àmbit de la sanitat ambiental, a l’àmbit de la seguretat alimentària i la gestió del risc per a la salut de les activitats de tatuatge, micropigmentació i pírcing.

 

Promoció de la salut: desenvolupem programes de prevenció i promoció de la salut, de manera transversal amb altres serveis municipals, destinats a diferents col·lectius per fomentar i promoure hàbits de vida saludables a l’àmbit de l’alimentació, activitat física, drogues i sexualitat i afectivitat, entre d’altres.


Què oferim?

Protecció de la salut:

  • Realitzem el control de les aigües de consum públic (aigua de xarxa, aigua de fonts naturals, etc)
  • Realitzem la vigilància i el control sanitari de les piscines d’ús públic
  • Gestionem la prevenció i control de la legionel·losi de les instal·lacions susceptibles de risc
  • Duem a terme inspeccions per comprovar l’estat de les condicions higienicosanitàries en habitatges com en indrets no habitats (solars, etc)
  • Autoritzem sanitàriament i realitzem el control sanitari dels establiments que realitzen pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing donat el seu risc sanitari
  • Realitzem la vigilància i control sanitari dels establiments alimentaris del municipi en funció del seu risc sanitari i d’acord amb el Programa de Seguretat Alimentària
  • Realitzem la gestió del risc per a la salut derivat de les plagues urbanes (desratització, desinsectació)
  • Realitzem el control de la seva proliferació mitjançant la lluita integrada adaptada a cada tipus de plaga (actuacions sistemàtiques en edificis municipals i via pública i actuacions a demanda)
  • Informem i promovem l’educació sanitària mitjançant cursos de formació

 Promoció de la salut:

  • Gestionem i establim les diferents línies d’actuació de prevenció i promoció de la salut destinats a diferents col·lectius per fomentar i promoure hàbits de vida saludables a l’àmbit de l’alimentació, activitat física, drogues i sexualitat i afectivitat, entre d’altres

A qui ens adrecem?

Als ciutadans i ciutadanes de Viladecavalls, empreses i administració pública.


Dades de contacte

SERVEI DE SALUT PÚBLICA
ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.sanitat@viladecavalls.cat
Horari: de 9.00 a 14.00 hores


Equipaments


Tràmits


Observacions

Des del Servei de Salut Pública, gestionem el manteniment de l’equipament del Consultori Mèdic del Nucli Urbà i col·laborem amb el Centre d’Atenció Primària situat al nucli de Can Trias.
Duem a terme el manteniment i condicionament del cementiri municipal. Prestem els serveis funeraris d’acord amb la normativa vigent aplicable. En aquest cas la gestió és indirecta i la prestem a través de la concessionària Serveis Funeràries de Terrassa, S.A

Consum és un servei d’assessorament a la ciutadania en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries. Des del servei vetllem per informar i comunicar als consumidors i usuaris per tal que puguin exercir els seus drets i deures.

Què fem?

Atenem els ciutadans i les ciutadanes de Viladecavalls que tinguin un conflicte motivat per la compra d’algun producte o la prestació d’algun servei. Informem i orientem al consumidor/a o usuari/ària, donant-li la informació adequada per promoure la seva autodefensa o mediant en el conflicte per mirar d’arribar a un acord satisfactori per les parts.


Què oferim?

Mitjançant l’acord de col·laboració amb la xarxa local de consum de la Diputació de Barcelona:

  • Informació, orientació i assessorament a les persones consumidores sobre els seus drets i deures en matèria de consum
  • Recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies de les persones consumidores
  • Gestionar les reclamacions de consum per mitjà de la mediació
  • Anàlisi dels fets que són motiu de denúncia i controls de compliment de la normativa de protecció de les persones consumidores
  • Foment de l’arbitratge com a mitjà de resolució dels conflictes de consum
  • Formació i informació en consum per a les persones consumidores, entitats, escoles, comerços i empreses
  • Recollida de  les  peticions dels  consumidors, identificant la problemàtica i classificant-les en diferents tipologies d’expedients que poden ser: denúncia, queixa o reclamació

A qui ens adrecem?

A la ciutadania amb l'objectiu d'informar, orientar i ajudar-los per a l'adequat exercici dels drets que els són inherents com a ciutadans consumidors.


Dades de contacte

SERVEI DE CONSUM
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.promoeco@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Tràmits

El Servei d'Economia desenvolupa la gestió econòmica, pressupostària, tributària, financera i interventora de l'Ajuntament de Viladecavalls.

Què fem?

Realitzem la gestió comptable i pressupostària des de l’ aprovació del pressupost, liquidació i compte general, passant per la tramitació dels ingressos fins al seu cobrament i de les despeses fins al seu pagament i finalitzant amb la fiscalització dels comptes en compliment de la normativa aplicable.


Què oferim?

  • Gestionem i tramitem l’aprovació del pressupost i les seves modificacions de crèdit
  • Efectuem la gestió comptable i pressupostaria de la corporació
  • Rebem, gestionem i tramiten les factures electròniques
  • Gestionem l’aprovació de les ordenances fiscals
  • Gestionem la tresoreria municipal vetllant pels ingressos i efectuant els pagaments de les obligacions contretes per l’Ajuntament
  • Tramitem i controlem els avals bancaris i fiances
  • Gestionem i controlem l’endeutament
  • Subministrem informació a les diferents administracions públiques segons normatives vigents
  • Tramitem les sol·licituds d’alta/modificació de dades bancaries pels pagaments a creditors
  • Controlem la gestió dels tributs delegats a l'Organisme de Gestió Tributària així com les autoliquidacions de taxes i preus públics no delegats

A qui ens adrecem?

A la ciutadania, a contribuents, creditors i altres administracions i organismes públic.


Dades de contacte

INTERVENCIÓ I SERVEIS ECONÒMICS
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.comptabilitat@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.00 a 14.00 hores


Tràmits

El Servei de Comerç dóna suport a l’activitat comercial de Viladecavalls perquè ofereixi als consumidors la millor oferta possible, i als comerciants totes les oportunitats de negoci. El comerciant té a la seva disposició tota una sèrie de serveis i eines per a la millora contínua del comerç local.

Què fem?

Promovem i impulsem diferents accions, acords, actes i esdeveniments per fomentar i impulsar el teixit comercial de Viladecavalls. Facilitem també tota la informació sobre normativa, ajuts i subvencions per als comerços i serveis del municipi, tot facilitant accions formatives que afavoreixin una bona dinamització comercial del sector.


Què oferim?

Col·laborem i donem suport a l’associació de comerciants per al seu desenvolupament amb les següents accions:

  • Fomentem l’associacionisme.
  • Tramitem subvencions de l’Associació de Comerciants i dels comerciants que participen en el pla de dinamització.
  • Promovem la signatura de convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades per promoure el comerç local.
  • Posem en marxa accions de promoció i activitats de dinamització comercial, en col·laboració amb l’Associació de comerciants.
  • Donem suport a iniciatives i fires com les Fires artesanals i gastronòmiques de Festa Major, Sant Martí i Santa Llúcia
  • Gestionem el mercat no sedentari de Viladecavalls
  • Gestionem i tramitem les autoritzacions de les terrasses de bars i restaurants.
  • Donem informació sobre la normativa aplicada al comerç local i sobre els ajuts i subvencions als quals poden optar.
  • Donem a conèixer l’oferta comercial i de serveis a través del cens de comerços i serveis al web municipal www.comerciants.viladecavalls.cat

A qui ens adrecem?

Als comerciants i empresaris del sector del comerç de Viladecavalls, i als marxants de les nostres fires i mercats.


Dades de contacte

SERVEI DE COMERÇ, MERCAT I FIRES
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC

Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.comerc@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Observacions

Enllaços d’interès:

El Servei a l’ Ocupació té com a objectiu millorar la capacitat d’inserció laboral de tots aquells ciutadans i ciutadanes en situació d’atur o que vulguin millorar la seva situació laboral.

Què fem?

Treballem per oferir un servei integral d’orientació i assessorament en el camp de l’ocupació al municipi per a les persones que busquen feina o un canvi professional, així com a les empreses que requereixen cobrir llocs de treball.


Què oferim?

  • Realitzem la inscripció a la borsa de treball municipal gestionada a través de XALOC, de la Diputació de Barcelona. Les persones usuàries poden participar no tant sols de les ofertes gestionades per Viladecavalls sinó també de les gestionades per altres municipis de la província de Barcelona
  • Gestionem les ofertes de feina permanentment actualitzades del municipi i la comarca
  • Posem en contacte empreses i treballadors gestionant ofertes de treball de les empreses de forma ràpida i personalitzada, oferint persones candidates òptimes per als perfils sol·licitats
  • Acollim i assessorem les persones que busquen feina
  • Donem recursos i formació per a la recerca de feina de forma personalitzada i adequada a cada persona
  • Incentivem la inserció laboral dels joves menors de 30 anys que ni estudien ni treballen
  • Assessorament en formació en diverses competències: noves tecnologies, màrqueting personal, coneixement del mercat del treball, etc)
  • Informem i orientem en les acreditacions de competències per a l’assoliment de certificats de professionalitat en les fases d’informació, inscripció i documentació del personal participant
  • Cerquem, sol·licitem i gestionem les subvencions que permeten el desenvolupament de projectes adreçats a la millora de l’ocupació

A qui ens adrecem?

A les persones de Viladecavalls desocupades que vulguin aconseguir un lloc de treball, als treballadors que vulguin millorar el seu lloc d’ocupació o la seva qualificació professional i a les empreses, comerços, particulars o autònoms que ofereixin ofertes de treball.


Dades de contacte

SERVEI D'OCUPACIÓ
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.slo@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Tràmits


Observacions

Cerca ofertes: https://www.diba.cat/slo/x_ofertes1.asp

El Servei de Promoció Econòmica, és un servei d'atenció personalitzada per a les empreses i emprenedors de Viladecavalls. El coneixement mutu i la cooperació entre l’empresariat i l’administració i altres agents del territori ha de propiciar les sinergies que millorin la gestió municipal i la competitivitat de les empreses locals.

Què fem?

La nostra missió és impulsar el desenvolupament local i la promoció econòmica de Viladecavalls oferint suport a les empreses i emprenedors per a que neixin i es consolidin al territori i alhora generin ocupació.


Què oferim?

Els serveis que s'ofereixen a les empreses són:

  • Informació sobre incentius, ajuts i subvencions
  • Divulgació de normatives diverses
  • Promoció de les potencialitats d'internacionalització de les empreses
  • Promoció del teixit empresarial
  • Cursos, jornades, seminaris i altres formats d'actualització en gestió empresarial
  • Foment de la cooperació empresarial 

 

Els serveis que s'ofereixen als/les emprenedors/es:

  • Informació dels tràmits necessaris per establir l'empresa
  • Informació sobre els diversos avantatges, ajuts i subvencions existents
  • Assessorament per a l'elaboració del pla d'empresa
  • Orientació sobre el finançament i la possibilitat d'accedir a crèdits per a la posada en marxa
  • Promoció de l'activitat empresarial

A qui ens adrecem?

  • A empreses i persones emprenedores de Viladecavalls

Dades de contacte

SERVEI DE PROMOCIÓ ECONÒMICA
ÀREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.promoeco@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Tràmits


Enllaços d'interès

El Servei de Medi Ambient té la funció de gestionar les competències municipals en matèria de medi natural, fauna, sostenibilitat, contaminació i sensibilització ambiental.

Què fem?

Desenvolupem tasques per al foment i la conservació del medi ambient municipal i gestionem  serveis ambientals, com són la recollida i tractament de residus, l’atenció y el control als animals domèstics, la prevenció d’incendis forestals, actuacions contra el canvi climàtic, foment del medi natural, intervenció en el control de la contaminació, així com altres qüestions vinculades al medi ambient.


Què oferim?

Els serveis que oferim, agrupats per àrees temàtiques són:

  • RESIDUS
    • Gestionem la recollida, transport i tractament dels residus municipals, (paper-cartró, vidre, envasos lleugers, matèria orgànica, rebuig, oli de cuina usat, poda, voluminosos, etc)
    • Gestionem la Deixalleria Municipal, que és l’equipament on es poden dur els residus municipals que no es poden dipositar a les rutes diàries de recollida per les seves característiques de dimensions, poder contaminant, etc. (per ex. Pintures, aparells elèctrics, piles, ferralla, etc.)
    • Tramitem les sol·licituds de targeta de serveis per accedir a la deixalleria municipal
    • Controlem i gestionem retirada d’abocaments incontrolats de residus
    • Supervisem i participem del compliment dels plans de prevenció i gestió de residus, convenis i acords, en matèria de residus, que afecten al municipi
    • Informem les sol·licituds de la deducció de la taxa d’escombraries domèstica per ús de la deixalleria i per auto compostatge casolà
    • Informem les sol·licituds d’exempció de la taxa d’escombraries comercial per disposar de servei privat de gestió de residus
    • Tramitem els possibles expedients administratius en matèria de residus
  • PREVENCIÓ D’ALTRES FORMES DE CONTAMINACIÓ
    • Supervisem el funcionament de la Depuradora del sector Can Coromines
    • Gestionem el Mapa de Capacitat Acústica del municipi i el Mapa Estratègic de Sorolls i el Pla d’Actuació de Sorolls al municipi de Viladecavalls, com integrants de l’aglomeració urbana Vallès Occidental II (barri de Can Trias+ Terrassa)
    • Realitzem actuacions de seguiment i foment de la qualitat del aire, com per exemple mesures, estudis i requeriment de contaminació per sorolls i olors
    • Col·laborem amb altres àrees municipals per a la correcta gestió de les aigües residuals urbanes del municipi
  • ANIMALS DOMÈSTICS i FAUNA
    • Gestionem el Servei de Recollida, Acollida i Atenció als animals domèstics abandonats
    • Realitzem esterilitzacions i assessorament en casos de colònies controlades de gats
    • Gestionem el cens municipal d’animals domèstics (gossos/es, gats/es i fures)
    • Tramitem les llicències per al tinença i conducció municipal de gossos/es potencialment perillosos
    • Intervenim, assessorem o col·laborem amb les altres administracions competents, en matèria de fauna salvatge, exòtica i plagues forestals
    • Tramitem els possibles expedients administratius en matèria d’animals domèstics
  • PREVENCIÓ D’INCENDIS FORESTALS
    • Realitzem actuacions del Pla Municipal de Prevenció d’Incendis forestals, corresponents a l’arranjament i senyalització de les pistes forestals i punts d’aigua contra incendis situats en medi forestal, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona i l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF)
    • Realitzem el manteniment i obertura de les franges perimetrals contra incendis a les urbanitzacions del municipi
    • Realitzem avisos i requeriments als solars per al seu manteniment i desbrossada de la vegetació
    • Registrem i trametem al Departament de la Generalitat de Catalunya, les comunicacions de cremes controlades de restes verdes, del 16 d’octubre al 14 de març
    • Registrem i trametem al Departament de la Generalitat de Catalunya, les sol·licituds d’activitats amb risc d’incendi forestal durant període de màxim risc d’incendi forestal, del 15 de març al 15 d’octubre
    • Col·laborem i donem suport a l’ADF Viladecavalls, coordinats amb la Federació d’ADFs del Vallès Occidental
    • Col·laborem en el Pla d’Informació i Vigilància contra incendis forestals a l’estiu, de la Diputació de Barcelona
  • CANVI CLIMÀTIC
    • Impulsem el Pla d’Acció per l’Energia Sostenible del municipi, derivat de l’adhesió de Viladecavalls  del pacte europeu d’Alcaldes i Alcaldesses contra el Canvi Climàtic, desenvolupant actuacions transversals al Consistori i al municipi, per millorar l’eficiència energètica, promocionar les energies renovables, disminuir les emissions de CO2 i preparar-nos pels efectes del Canvi Climàtic
    • Col·laborem amb altres departaments per a la prevenció de la contaminació lluminosa
  • FOMENT DEL MEDI NATURAL
    • Vetllem i assessorem per a la conservació i protecció del medi natural de Viladecavalls
    • Fomentem la conservació, el respecte i el gaudi responsable de l’entorn natural de Viladecavalls
    • Tramitem les llicències municipals per a la tallada d’arbres en zones urbanes
    • Promovem i elaborem estudis i plans de protecció dels valors i protecció del patrimoni natural del municipi
    • Donem suport a entitats de caire ambientalista o naturalista que actuen al municipi
  • INFORMACIÓ I SENSIBLITZACIÓ
    • Participem i impulsem campanyes i activitats d’informació i sensibilització en matèria mediambiental de cara a la ciutadania, centres escolars,etc
    • Col·laborem amb altres departaments per a l’ambientalització de l’actuació municipal
    • Responem a consultes de la ciutadania sobre qüestions de tipus ambiental
    • Impulsem i gestionem plans i programes per a la consecució d’objectius de sostenibilitat
    • Facilitem dades de l’estació meteorològica municipal
    • Elaborem ordenances i reglaments municipals en matèria medi ambiental

A qui ens adrecem?

A la ciutadania en general, així com col·laborem amb entitats d’àmbit ambientalista o naturalista, col·laborem de forma transversal amb els altres departaments del Consistori i assessorem als òrgans municipals.


Dades de contacte

SERVEI DE MEDI AMBIENT
ÀREA DE TERRITORI
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv. mediambient@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores


Equipaments


Tràmits


Observacions

Els tràmits de reducció fiscal de la taxa d’escombraries per autocompostatge i ús de la deixalleria, així com el de sol•licitud d’exempció de la taxa d’escombraries comercial per disposar de servei privat de gestió de residus, es presenten davant l’Organisme de Gestió Tributària.

Els tràmits de recollida concertada de voluminosos i poda es realitza a partir de trucada telefònica prèvia a la concessionària del servei de recollida de residus municipals (900 264 272, atenció de 9h a 15h de dilluns a divendres, excepte festius nacionals), qui indicarà els termes necessaris per aquest servei (límit i tipus de residus admesos, data i horari de la recollida, etc.).

El servei de transport públic municipal, ha de contribuir a satisfer les necessitat de mobilitat de tots els ciutadans i les ciutadanes i col·laborar en la millora del medi ambient, l’accessibilitat i la qualitat de vida, dintre de les competències que el marc legal estableix.

Què fem?

Treballem per mantenir i millorar els serveis de transport de bus. Incloem una sèrie d’activitats especialitzades i encaminades al manteniment i millora dels serveis de transport interurbà per carretera, així com l’adaptació a la realitat existent.
Mantenim i millorem dels serveis de transport interurbà per carretera (servei de bus). Tanmateix mantenim contacte amb les altres administracions, responsables en matèria de transport públic, per tal de vetllar pels interessos dels usuaris/es del nostre municipi.


Què oferim?

  • Gestionem l’expedient del conveni interadministratiu, que regula el servei de transport públic per carretera entre Viladecavalls i Terrassa vetllant pel el seu compliment
  • Mantenim comunicació continuada amb l’operador dels servei de bus (empresa externa), per tal de resoldre de la manera més eficaç possible les incidències que es puguin presentar durant el servei
  • Dotem d’informació actualitzada de les línies de bus mitjançant diversos canals (parades, web i resta de xarxes socials)
  • Impulsem i executem projectes de millora dels serveis de bus i/o les seves instal·lacions, per tal de poder oferir un servei de major qualitat i incentivar l’ús del transport públic incrementant el número d’ usuaris i usuàries
  • Proposem i demanem a les administracions competents, la millora d’aquells serveis de transport públic que no són de competència municipal, però que compten amb instal·lacions dintre del nostre municipi (rodalies Renfe)
  • Treballem intensament amb l’Associació de municipis amb transport urbà (AMTU) per tal que el seu assessorament professional pugui revertir en la millora del transport públic a Viladecavalls
  • Gestionem els expedients de sol·licituds de subvencions que concedeixen altres administracions en matèria de transport públic
  • Participem en la Setmana Europea de Mobilitat segura i Sostenible (Europen Mobility Week)
  • Gestionem el manteniment de les infraestructures del transport de bus, així com l’execució de tots els contractes de subministrament i serveis
  • Gestionem les consultes ciutadanes sobre el servei
  • Informem detalladament de les afectacions del servei de transport públic (bus i tren) derivats dels treballs de millora d’instal·lacions al municipi, manteniment de via pública i/o actes de festes municipals

A qui ens adrecem?

A tota la ciutadania de Viladecavalls i a totes les persones que visitin el poble que necessitin utilitzar el transport públic.


Dades de contacte

SERVEI DE MOBILITAT
ÀREA DE TERRITORI
Carrer Antoni Soler i Hospital 7-9
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.mobilitat@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 08.30 a 14.00 hores


Observacions

Pots trobar informació respecte l'obtenció de títols integrats (T-10, T-16, T-Rosa...) aquí: Web Rodalies de Catalunya

El Servei d’Obres i Serveis te com a objectiu treballar perquè els ciutadans i ciutadanes puguin gaudir d’un espai públic i equipaments municipals de qualitat, garantint les necessitats de la seva vida quotidiana.

Què fem?

Treballem per mantenir en bones condicions d’ús els espais públics i equipaments municipals i impulsem la millora contínua de la seguretat, el confort i l’accessibilitat dels mateixos.


Què oferim?

  • Mantenim, conservem i adeqüem: carrers, places, jardins, espais naturals urbans, arbrat viari, clavegueram, enllumenat públic, mobiliari urbà, jocs infantils, senyalització horitzontal i vertical
  • Mantenim els edificis i equipaments municipals
  • Actuem en cas d’emergència, per resoldre desperfectes que s’hagin originat, tant el la via pública, com al mobiliari urbà, a causa de tempestes, nevades, ventades, rierades i altres afers meteorològics
  • Donem suport logístic als esdeveniments públics culturals, esportius i socials organitzats per l’Ajuntament i altres entitats locals
  • Mantenim i reparem les xarxes contra incendis, els ascensors, les calderes i els vehicles municipals
  • Gestionem el servei extern de neteja viaria de tot el municipi
  • Gestionem el servei extern de neteja dels edificis municipals
  • Gestionem els sinistres de reclamació de danys a edificis i via pública amb les corresponents asseguradores
  • Planifiquem tractaments fitosanitaris segons les necessitats de l’arbrat
  • Planifiquem la senyalització d’afectacions de trànsit per obres i actes

A qui ens adrecem?

A la ciutadania en general i com a serveis interns als departaments que gestionen equipaments i serveis municipals.


Dades de contacte

SERVEI D'OBRES I SERVEIS
ÀREA DE TERRITORI
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.obresiserveis@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 07.30 a 15.00 hores


Equipaments


Observacions

Amb la finalitat de millorar la qualitat del servei us convidem a col·laborar comunicant-nos qualsevol anomalia a la via pública (voreres, enllumenat públic, clavegueram, senyalització viària, mobiliari urbà, etc...) formulant els suggeriments, queixes o registres d’incidències de la via pública a través del sistemes establerts (tràmit OAC).

El Servei d’Urbanisme s’encarrega del desenvolupament urbanístic de Viladecavalls, d’acord amb les disposicions previstes al planejament i d’informar i tramitar les llicències i comunicacions d’obres, així com d’informar de la compatibilitat de les activitats econòmiques que es pretenen implantar amb el planejament vigent. El planejament urbanístic comprèn el conjunt d’instruments tècnics i normatius que es redacten per ordenar i regular l’ús del sòl i per establir el model urbanístic de municipi. El principal instrument d’ordenació urbanística de Viladecavalls és el Pla general d’ordenació i llur Revisió, als quals els hi correspon classificar el sòl, definir l’ordenació de la implantació urbana i concretar les determinacions per al desenvolupament urbà, entre altres coses.

Què fem?

Duem a terme les accions necessàries per garantir el correcte desenvolupament urbanístic de Viladecavalls i definim quins i com han de ser els espais necessaris, les construccions, tan públiques com privades, o les infraestructures per garantir les necessitats de la població de Viladecavalls.
Facilitem la informació de totes les passes necessàries, així com dels terminis i documentació que cal aportar per completar la tramitació i realitzem les inspeccions i els informes corresponents per atorgar les llicències i comunicacions d’obres.

Vetllem perquè les persones físiques i/o jurídiques propietàries de terrenys, construccions i instal·lacions les conservin en les condicions de manteniment i rehabilitació que exigeix la llei i pel manteniment, preservació i conservació dels espais naturals i lliures del nostre municipi.
Així mateix, donem suport tècnic a la resta d’àrees municipals pel que fa a la definició, tramitació, desenvolupament i seguiment de les obres i actuacions municipals.


Què oferim?

  • Redactem i tramitem les diferents figures de Planejament per tal de desenvolupar el sòl
  • Regulem el contingut del dret de la propietat del sòl, mitjançant l’ordenació de manera vinculant i precisa de l’espai
  • Aconseguim la transformació física de l’espai a través de llur urbanització i posterior edificació
  • Informem respecte a la classificació del sòl, usos i normes urbanístiques aplicables
  • Informem sobre la redacció i tramitació de les figures de planejament
  • Afavorim la participació ciutadana en les tramitacions en curs
  • Publiquem tota la informació del planejament vigent i en curs al web municipal
  • Redactem i tramitem els projectes i documents tècnics que descriuen les actuacions d’obres municipals i vetllem per l’ajust normatiu de les mateixes
  • Assessorem la resta d’àrees municipals en aquells aspectes relatius al patrimoni municipal, el planejament aplicable, i la normativa tècnica que han d’aplicar per al desenvolupament de les actuacions municipals, així com les relatives a les responsabilitats patrimonials
  • Elaborem els fulls d’apreuament i redactem les valoracions dels béns immobles objecte d’adquisició i/o venda, per les vies previstes per la llei
  • Informem de la documentació i del tràmit a seguir per a la concessió de les llicències o comunicacions (terminis, estat del tràmit, pagament de les taxes i impostos...) mitjançant diversos canals: presencial, telefònic o mitjançant el web municipal
  • Oferim assessorament tècnic sobre els projectes que es volen dur a terme per poder agilitzar la presentació de la documentació de forma correcta
  • Oferim informació urbanística que afecta a cada zona del municipi i facilitem la normativa municipal específica, plànol d’emplaçament, etc..., de forma presencial, telefònica o fent la consulta per correu electrònic: urbanisme@viladecavalls.cat
  • Elaborem certificats urbanístics, detallant les característiques o condicions urbanístiques d’una finca concreta, any de concessió de la llicència d’obres i posteriors reformes, estat legal relatiu al planejament urbanístic, usos admesos i les possibles afectacions aplicables
  • Expedim els certificats d’aprofitament urbanístic, d’antiguitat i legalitat, d’innecessarietat de parcel·lació o de numeració d’habitatges
  • Realitzem els requeriments d’esmena i la concessió de llicències als titulars
  • Iniciem els expedients disciplinaris i sancionadors en cas de realitzar obres sense el corresponent títol habilitant
  • Iniciem les ordres d’execució en cas d’observar deficient manteniment i conservació de terrenys, construccions i instal·lacions per part de les persones propietàries

A qui ens adrecem?

A la ciutadania i a tota persona física i/o jurídica en general.


Dades de contacte

SERVEI D'URBANISME
ÀREA DE TERRITORI
Carrer Nou 14
08232 Viladecavalls
Telèfon: 93 788 71 41
Adreça electrònica: vdcv.urbanisme@viladecavalls.cat
Horari: de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores