Viladecavalls avança en millores de mobilitat i seguretat viària
dilluns 25 maig 2026
L’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer, i el regidor de mobilitat, Marc González han mantingut una reunió amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya, David Prat. Durant la reunió es van tractar diverses qüestions vinculades a la mobilitat, la seguretat viària i el manteniment d’infraestructures al municipi com ara, la situació del conveni i del manteniment del carril bici. L’objectiu era el d’avançar en la seva gestió i garantir que aquest espai disposi de les condicions adequades per a les persones usuàries.
L’Ajuntament també va traslladar a la Generalitat la preocupació per l’enfonsament detectat a les calçades laterals de la C-16, a l’alçada del pas sobre la riera de Gaià. La incidència provoca un sotrac als vehicles que circulen per aquest punt, especialment entre els veïns i veïnes de Viladecavalls que utilitzen habitualment l’accés.
En la mateixa reunió, el consistori va demanar actuacions de millora i manteniment a les rotondes vinculades a aquests àmbits viaris, amb la voluntat de reforçar-ne la seguretat i conservar adequadament aquests espais.
Nou pas de vianants a la B-245
Un dels punts destacats de la trobada va ser el desbloqueig de l’autorització d’un pas de vianants a la B-245. Aquesta actuació permetrà reforçar la seguretat de la parada de bus situada davant de Ficosa, utilitzada habitualment per alumnat de l’IES i per altres persones usuàries del transport públic.