S’activa el tràmit de comunicació de crema
dimecres 04 gener 2023
El 2 de gener s'ha habilitat de nou al web Gencat el tràmit de comunicació de crema.
A l‘ajuntament, es podrà tramitar a partir de l’11 de gener.
Les petites explotacions agrícoles, ramaders i silvícoles podran tornar a cremar els residus vegetals que es generin a l'entorn agrari i silvícola amb l'anterior procediment de comunicació de crema. Aquest canvi es produeix a causa de l'entrada en vigor d'una nova norma estatal que modifica l’article 27.3 de la Llei 7/2022, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, del Govern espanyol, que només permetia cremar residus vegetals amb caràcter excepcional i amb la corresponent autorització individual.
Amb tot, aquestes explotacions han de complir amb la normativa de prevenció d'incendis, per la qual cosa a partir del 2 de gener i fins al 14 de març han de comunicar la crema de restes vegetals.
La comunicació de crema es pot tramitar per a qualsevol dels següents canals:
- De forma digital, fent el tràmit específic en l’enllaç següent:
- De manera presencial, a les oficines comarcals, com ja es feia abans de l’entrada en vigor de la Llei 7/2022.
Enllaç Oficina Comarcal del Vallès Occidental:
http://sac.gencat.cat/sacgencat/AppJava/organisme_fitxa.jsp?codi=4242
3. De manera presencial a l'oficina d'atenció ciutadana de l'ajuntament a partir de l'11 de gener de 2023. Caldrà que sol·liciteu cita prèvia a l'enllaç https://citaprevia.viladecavalls.cat/viladecavalls/#nbb
Caldrà aportar el DNI original i us tramitarem la petició a través de les plataformes habilitades per la Generalitat.