Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 04:19 | 16/12/2019

Pròxima visita de l'Oficina Mòbil d'Informació al Consumidor

El pròxim 19 de setembre, l'Oficina Mòbil d'Informació al Consumidors'ubicarà al carrer Antoni Soler i Hospital, en horari de 10.30 a 11.30 hores. No cal sol·licitar cita prèvia. És necessari que s’adreci la persona que té oberta la reclamació de consum amb l’empresa i que aporti tota la documentació per tal que us puguin assessorar adequadament.

dilluns 16 setembre 2019

SAPS COM PODEM EXERCIR ELS NOSTRES DRETS COM A CONSUMIDORS?
 
La millor protecció dels nostres drets és la prevenció. Per això cal que, abans d’adquirir un producte o servei, ens assegurem de que reuneixen les característiques que necessitem i de que les condicions de venda són les adequades. L’etiquetatge del producte i la publicitat són fonts d’informació inicial bàsiques sobre la qualitat, la composició, el preu, les condicions i sistemes de pagament.
 
Aquesta informació ha de ser més exhaustiva si decidim fer una compra per internet. Si, tot i les precaucions, es produeix una vulneració dels nostres drets, el primer pas serà reclamar davant el proveïdor.
 
A Catalunya, les empreses de serveis bàsics (subministraments, transports, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, financers i d’assegurances) han de facilitar un servei telefònic gratuït per comunicar les reclamacions sobre els serveis, així com una adreça física a Catalunya, on ser atès/esa de manera ràpida i directa, sempre que l’atenció al consumidor no es faci al mateix establiment on s’hagi contractat.
Cal demanar els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia al mateix establiment o, si és un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client, gestió per a la qual l’empresa ha de facilitar el número d’incidència. En tot cas, les empreses han de garantir, per escrit o en qualsevol suport durador, que s’ha presentat la queixa o reclamació. Si fas la reclamació telefònicament no t’oblidis de demanar el codi de la reclamació!
Després, l’empresa té un mes de termini per donar resposta. Si no n’hi ha, és aleshores quan pots adreçar-te a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC).
L’oficina mòbil d’informació al consumidor es desplaça al municipi, cada 2 mesos ubicant-se alternativament al c/Antoni Soler i Hospital o a l’Avinguda de Terrassa. Si el calendari establert no s’adequa a la teva necessitat, pots adreçar-te a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà amb cita prèvia .
 
Recomanacions de consum: http://consum.gencat.cat/ca/inici/