Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 05:11 | 27/05/2020

Preguntes freqüents sobre tràmits i gestions amb l’Administració

Des de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, volem donar resposta als dubtes que ens arriben sobre tràmits telemàtics, pagament d’impostos i altres gestions amb l’Administració.

dimarts 07 abril 2020

Darrera actualització: 7-4-2020

1. No he rebut la carta de pagament de l’Organisme de Gestió Tributària i vull pagar el meu rebut en termini voluntari. Com ho puc fer?

Si no has rebut la carta de pagament de l’Organisme de Gestió Tributària al teu domicili i vols pagar l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica o l’Impost de Béns Immobles dintre del període voluntari, has de sol·licitar el teu rebut a l'opció Obtenir duplicat per pagar IVTM o IBI del web de l’organisme. Es pot imprimir al moment sense necessitat de signatura electrònica.

Tens més informació sobre el tràmit al catàleg de tràmits de l’Ajuntament.



2. No tinc domiciliat el rebut dels impostos i necessito post-posar el seu pagament. Fins quan ho puc pagar?

Per decret d'alcaldia s'ha ajornat el termini fins al 2 de juny del 2020 com a mesura de suport a aquelles persones que hagin vist afectada la seva situació econòmica.

Per a més informació sobre pagament d’impostos, podeu contactar amb l’ORGT pels següents canals de comunicació:

  • Telemàtica: a orgt.diba.cat. També podreu presentar escrits a través del registre telemàtic.
  • Correu electrònic: a orgt.atenciociutadana@diba.cat, a través de la qual es rebran i contestaran les vostres consultes.
  • Per telèfon: al telèfon 932 029 802



3. La notificació electrònica

Què és? Com es sol·licita? Com m’identifico?

Què és?

La notificació electrònica és una comunicació de l'administració amb valor jurídic, com ara una resolució, informació d’un pagament, etc.. i té totes les garanties legals.

Com puc sol·licitar la notificació electrònica?

En cas de persona física, per poder realitzar la notificació electrònica l'Ajuntament necessita el consentiment de la persona interessada. Això es pot fer de les següents maneres:

  • En el moment d'emplenar la sol·licitud a través de la seu electrònica teniu l'opció d'escollir la notificació electrònica o en paper del tràmit que esteu fent.
  • Marcant la casella de notificació electrònica en els formularis de sol·licitud en paper.
  • Si voleu fer constar a l'Ajuntament la vostra voluntat de rebre totes les notificacions de tots els procediments disponibles de manera electrònica, ho podeu fer a través del tràmit https://tramits.viladecavalls.cat/OAC/CdS.html?tramit=3

 

Com sé que tinc a disposició una notificació electrònica?

Rebràs per correu electrònic (i SMS si s'ha informat un telèfon mòbil) l'avís conforme teniu a disposició una notificació. Aquest avís de notificació només té efectes informatius i la seva manca no impedeix que la notificació sigui plenament vàlida.

Com puc accedir a una notificació electrònica?

 

Si ens has autoritzar a enviar SMS, al mòbil rebràs un missatge com aquest:

“Us comuniquem que teniu a la vostra disposició una notificació electrònica de: Ajuntament de Viladecavalls http://c.aoc.cat/2wvr6v

Si t’enviem un missatge per correu electrònic, rebràs un missatge com aquest:

 

En qualsevol cas, FES CLIC A L’ENLLAÇ I ACCEDIRÀS. RECORDA! Que pot accedir a la notificació la persona que va presentar l’escrit a l’Ajuntament i sempre identificant-se amb el NIF, email o mòbil que va indicar en la sol·licitud.

 

Qui rebrà les notificacions electròniques en cas d'haver-la presentat el meu representant?

En cas d'haver fet la tramitació com a representant d'un interessat, l'avís de notificació s'adreçarà al correu electrònic (i SMS si s'ha informat un telèfon mòbil) del representant.

Com m’identifico?

  • Amb contrasenya d'un sol ús. Per poder accedir a la notificació necessiteu el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a l'Ajuntament com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís.
  • Amb IdCat Mòbil: has d’estar donat d'alta prèviament. En aquest cas és molt important comprovar les dades que apareixen al correu electrònic d’avís, allà es pot identificar si la notificació s’ha enviat a un NIF personal o bé a un NIF d’empresa més NIF persona vinculada.
  • Amb el certificat digital.

No puc accedir a la notificació?

Aquest error es dona quan estàs accedint a una notificació i les dades amb les quals t’identifiques no corresponen amb el destinatari.

RECORDA!  Al correu d’avís de recepció de notificació, és on es veuen les dades concretes que cal indicar per accedir:

Pots consultar més informació sobre notificació electrònica a: https://www.viladecavalls.cat/portada/espai-de-suport/suport_notif_electroniques