Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 02:04 | 13/12/2025

Les fonts de Viladecavalls: un tresor que cal cuidar

dimarts 12 agost 2025

A Viladecavalls disposem d’un ric patrimoni de fonts, tant a parcs i places del nucli urbà com en ple entorn natural. Són testimonis vius de la nostra història, punts de trobada, antigues fonts de subministrament que afavorien la convivència i la vida al carrer, així com, racons de pau envoltats de natura. 

Les fonts municipals són molt més que punts on omplir una ampolla d’aigua. Representen un servei bàsic saludable i sostenible, accessible per a tota la ciutadania i eficients per temporades de calor com les que vivim aquests dies. 

Aprofitem per recomanar-vos una de les publicacions de l’ajuntament que podeu llegir o descarregar gratuïtament del web municipal, el Quadern núm. 3 “Les Fonts de Viladecavalls”, de Juan Luis del Campo, recull amb detall la història de l’aigua al municipi, la seva relació amb el relleu i el medi, i un extens inventari de fonts, deus, torrents i rieres. Inclou descripcions, localitzacions i curiositats de més de cinquanta fonts, algunes avui encara actives i d’altres que formen part de la memòria col·lectiva. 

Aquest estiu us animem a redescobrir aquest patrimoni, i deixar-vos inspirar per planificar rutes i excursions tranquil·les gaudint del paisatge i respectant-lo.