L'Ajuntament de Viladecavalls, en disposició d'aplicar la nova llei de procediment administratiu
dimarts 04 octubre 2016
Es tracta d'un nou marc normatiu que suposa uns canvis importants tant pel que fa a les relacions amb la ciutadania i entre les mateixes administracions, com pel que fa a la tramitació d'expedients de totes les administracions públiques, ja que obliga a què aquesta es realitzi de forma electrònica.
Per aquest motiu, l'Ajuntament de Viladecavalls ja va engegar el passat mes de setembre de 2015, un projecte de desplegament del backoffice administratiu: un conjunt d'eines electròniques, les quals adapten el funcionament intern del Consistori a la nova legislació.
De fet, des de finals de 2015, l'Ajuntament ja va implantar definitivament la signatura electrònica: una eina bàsica que dóna validesa legal als documents oficials, tant si s'utilitzen a nivell intern com per comunicar-se amb la ciutadania o altres administracions. I des del passat 1 de desembre, el conjunt dels expedient es tramiten electrònicament, obtenint-se a primer del mes de setembre les dades de 1.145 expedients oberts, 20.129 documents classificats i gestionats i 5.853 signatures electròniques emeses.
Al llarg del 2016 se seguirà treballant en el projecte de modernització de l'Ajuntament amb l'objectiu d'ampliar-lo en el 2017.