Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 10:01 | 27/11/2020

L'Ajuntament de Viladecavalls, en disposició d'aplicar la nova llei de procediment administratiu

El passat diumenge 2 d'octubre de 2016 va entrar en vigor la normativa estatal del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (llei 39/2015) i del Règim Jurídic del Sector Públic llei (40/2015).

dimarts 04 octubre 2016

Es tracta d'un nou marc normatiu que suposa uns canvis importants tant pel que fa a les relacions amb la ciutadania i entre les mateixes administracions, com pel que fa a la tramitació d'expedients de totes les administracions públiques, ja que obliga a què aquesta es realitzi de forma electrònica.

Per aquest motiu, l'Ajuntament de Viladecavalls ja va engegar el passat mes de setembre de 2015, un projecte de desplegament del backoffice administratiu: un conjunt d'eines electròniques, les quals adapten el funcionament intern del Consistori a la nova legislació.

De fet, des de finals de 2015, l'Ajuntament ja va implantar definitivament la signatura electrònica: una eina bàsica que dóna validesa legal als documents oficials, tant si s'utilitzen a nivell intern com per comunicar-se amb la ciutadania o altres administracions. I des del passat 1 de desembre, el conjunt dels expedient es tramiten electrònicament, obtenint-se a primer del mes de setembre les dades de 1.145 expedients oberts, 20.129 documents classificats i gestionats i 5.853 signatures electròniques emeses.

Al llarg del 2016 se seguirà treballant en el projecte de modernització de l'Ajuntament amb l'objectiu d'ampliar-lo en el 2017.