Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 17:44 | 18/11/2025

La Policia Local de Viladecavalls deté un lladre multireincident per robatori de cablejat ferroviari entre Can Trias i Sant Miquel de Guanteres

L’actuació ràpida dels agents municipals evita afectacions més greus a la seguretat i al servei de la línia R4 de Rodalies
Infraestructura viària de la línia  R4 al seu pas pel terme de Viladecavalls
Infraestructura viària de la línia R4 al seu pas pel terme de Viladecavalls

dijous 04 setembre 2025

La Policia Local de Viladecavalls va detenir ahir dimecres, al voltant de les 17 h, un individu com a presumpte autor del robatori de cablejat a les vies del ferrocarril, en el tram entre Can Trias i Sant Miquel de Guanteres. Els danys ocasionats van afectar el sistema de regulació del trànsit ferroviari i van provocar retards considerables a la línia R4. 

L’individu detingut és un delinqüent multireincident, conegut pels cossos de seguretat locals per la seva implicació en diversos robatoris de cablejat d’enllumenat públic i sistemes de reg en diferents zones del municipi. Gràcies a l’actuació ràpida i coordinada de la Policia Local, que coneix perfectament el territori i els perfils delinqüencials actius, es va poder evitar una afectació més greu del servei ferroviari i de la seguretat de la infraestructura. 

Després de la seva detenció, l’individu va ser traslladat i ingressat als calabossos de la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Terrassa, a l’espera de passar a disposició judicial. 

Un delicte creixent i amb afectacions greus 

Els robatoris de cablejat, especialment de coure, són una problemàtica a l’alça a tot Catalunya. Només el 2023, es van registrar 151 incidents d’aquest tipus a la xarxa ferroviària catalana, gairebé el triple que l’any anterior. La línia R4 és una de les més afectades, amb múltiples episodis documentats entre Terrassa, Castellbisbal i Barcelona. 

Aquests robatoris tenen conseqüències directes sobre la seguretat ferroviària, ja que comprometen els sistemes de senyalització i regulació, i poden comportar interrupcions de servei o retards significatius. Segons dades oficials, des del 2010 s’han detectat prop d’un miler de robatoris de cablejat a la infraestructura ferroviària catalana, amb una incidència especialment elevada els darrers dos anys.