Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 21:41 | 25/10/2020

L’alcaldessa es reuneix amb CatSalut per tractar la situació sanitària actual a Viladecavalls

L’objectiu principal va ser atendre els requeriments de part de la ciutadania per la reobertura del consultori del nucli urbà

dimecres 08 juliol 2020

L’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer, es va reunir ahir, 7 de juliol de 2020, amb representants del Servei Català de Salut i associacions veïnals que pertanyen a l'àrea d'influència del consultori.

La voluntat de l’ajuntament és donar resposta a la demanda de la població i especialment a la gent gran que s’han de desplaçar al CAP de Can Trias.

Els serveis sanitaris van explicar que la preocupació principal actual no és el tancament de consultoris locals sinó l’alt risc del COVID19. El present brot al país ens indica que encara estem en emergència sanitària, tot i que en el nostre territori pot semblar controlat. El risc de transmissió és tan alt que en 15 dies es podria col·lapsar el territori. 

Gran part del personal sanitari fa vacances els mesos de juliol i agost per prevenció davant d’una segona onada al setembre.

Degut aquets motius, el consultori del nucli urbà s’ha de mantenir tancat durant l’estiu. S’ha de garantir un espai en que la ciutadania pugui ser atesa i fer divisió de pacients; de COVID19 i d’altres afeccions comuns. Aquesta situació es difícil de complir per a consultoris locals on habitualment es disposa d’un equip mèdic únic.

Davant la situació actual d’incertesa els experts demanen prudència i veure com evoluciona la pandèmia.

La voluntat és poder reobrir el consultori al setembre, però abans s’ha de treballar per assegurar l’adequada prestació del servei.

L’atenció primària és un servei essencial per al municipi que s’ha de recuperar, però s’ha de prendre consciència que no serà com abans. Són necessaris més professionals i portar a terme canvis orientats a una atenció més personalitzada, atenció a domicilis, sistemes de d’assistència per trucada, vídeo o altres tecnologies.

L’alcaldessa ofereix tot el suport necessari per aconseguir la gestió de qualitat per la ciutadania i reitera la demanda de personal que des de fa dos anys ve reclamant en reunions amb CatSalut.

Les associacions de veïns reclamen deficiències que ja existien abans del COVID, i en especial en pediatria. També van constar la problemàtica general de cues d’espera per proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques a la Mútua de Terrassa.

La reunió va comptar també amb la presència del regidor de Sanitat, Jesús Porres i es va convidar a representants de les associacions veïnals del nucli urbà, Molinot, Planassa, Can Turu i Can Corbera, com a representació dels veïns i veïnes de les àrees de territori que es visiten en aquest CAP.

Per part de CatSalut van assistir la Dra. Anna Aran, Gerent de l’Àmbit Metropolità Nord de la regió sanitària de Barcelona, la Dra. Caty Serra, Directora executiva del Sector del Vallès Occidental de l’Àmbit Metropolità Nord de la regió sanitària de Barcelona, la Dra. Teresa Clanchet, Directora Assistencial de l’Àmbit Ambulatori fundació Assistencial Mútua de Terrassa i la Dra. Maria Capella,  Directora  del CAP Can Trias.

S’acorda continuar dialogant a partir del setembre amb els professionals de CatSalut que faran una proposta.