L’Ajuntament de Viladecavalls forma part de la comissió de seguiment de la línea R4
dimecres 10 abril 2019
L’Ajuntament de Viladecavalls forma part de la comissió de seguiment de la línia R4 que es va constituir el passat divendres 5 d’abril. La comissió, de la qual formen part ajuntaments, consells comarcals i representants de Rodalies, pretén treballar en la implementació del calendari d’actuacions de la línia de Rodalies R4, actuacions a les què el Ministeri de Foment s’ha compromès.
A la reunió, celebrada a les oficines de l’estació de Sants, els representants municipals van parlar amb el coordinador de Rodalies – Renfe del Ministeri de Foment, Pere Macías, la directora de Rodalies a Catalunya, Mayte Castillo, i el director d’operacions nordest d’ADIF, Carlos Quingles.
L’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer, va assistir a aquesta reunió amb altres entitats municipals i comarcals: els Consells Comarcals del Vallès Occidental, del Bages i del Solsonès, i els ajuntaments de Manresa, Castellgalí, Sant Vicenç de Castellet, Castellbell i el Vilar i Vacarisses.
Durant la trobada, Pere Macías va avançar les línies generals del Pla de Rodalies, que haurà de veure la llum al juny o juliol d’enguany. Macías també es va comprometre a fer arribar als ajuntaments i els consells comarcals un document on constin les actuacions ja realitzades i aquelles que encara s’han de fer.
El director d’operacions nordest d’ADIF va garantir que, malgrat els accidents mortals del novembre a Vacarisses i del febrer a Castellgalí, la línia compleix tots els paràmetres de seguretat. Carlos Quingles també recordà que el Ministeri de Foment es va comprometre a posar en servei els sistemes de seguretat, que inclouen el mecanisme de Bloqueig Automàtic Banalitzat (BAB) i posteriorment el Sistema Europeu de Gestió de trànsit (ERTMS). Aquestes actuacions estan previstes des de fa un any i mig, però encara no s’han implementat. Quingles va insistir en l’estricte compliment dels sistemes de seguretat homologats a la línia R4.
Els representants municipals demanen que a partir d’ara millorin les comunicacions d’ADIF cap als ajuntaments i els consells comarcals, ja que fins ara aquest ha estat un aspecte molt deficient. El front comú de les administracions locals i comarcals seguirà el desenvolupament de les mesures proposades i el calendari d’actuacions en properes sessions.