El Club Ciclista Clarion National 1895 arriba a Viladecavalls
dimarts 18 juliol 2017
La bicicleta va començar el passat dissabte 1 de juliol a Londres, coincidint amb els actes anuals d'homenatge als brigadistes britànics, i s'ha dut a terme en memoria de Tom Oldershaw, membre d'aquest club ciclista que va morir a Casp el març del 1938 durant la retirada del front d'Aragó en el bàndol republicà, com a Brigadista Internacional.
Oldershaw és un dels 4 membres del club anglès morts durant la guerra com a brigadistes internacionals i va realitzar un viatge en bicicleta de Londres a Barcelona l'any 1937, abans d'anar al front.
Amb aquest rerefons s'ha celebrat aquesta nova bicicletada formada per Manuel Moreno, Pippa Sheriff, Sid Sheriff, Stuart Walsh, Terry Lynch, Ruth Coates, Charles Jepson, Margaret Jepson, Lyn Hurst i l'Anna Martí Centellas, veïna de Viladecavalls.
Els ciclistes han recorregut una mitjana de 100 km diaris, fent front a les altes temperatures de l'estiu i amb la dificultat afegida de les avançades edats i problemes de salut de gran part dels participants.
El pròxim dia 19 de juliol, els ciclistes participaran en els actes de commemoració del 81è aniversari de l'Olimpiada Popular, que s'hauria d'haver celebrat a Barcelona l'any 1936 i que va ser interrompuda a causa de la guerra. Posteriorment, els membres seran rebuts en un acte institucional a l'Ajuntament de Barcelona.