Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 03:38 | 04/06/2023

Creació d’una xarxa de calor amb biomassa a l’Escola Rosella i a l’Escola Municipal de Música Pau Casals

L’Ajuntament fa un nou pas en la lluita contra el canvi climàtic amb la creació d’una xarxa de calor amb biomassa per autoabastir d’energia l’escola Rosella i l’escola municipal de música Pau Casals.

divendres 10 juliol 2020

Aquesta actuació es podrà realitzar després que l’Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía (IDAE) ha atorgat el finançament, 108.083,25 €, per dur-la a terme previsiblement entre el 2020 i el 2021. L’ajut de l’IDAE es gestiona amb càrrec al Fondo europeo FEDER, inclòs en el “Eje 4o de Economía Baja en Carbono del Programa Operativo Plurirregional de Crecimiento Sostenible (POCS) 2014-2020”.

El cost del projecte és de 365.107,66 €, incloent direcció d’obra i IVA, i s’ha demanat també el suport econòmic dins de la convocatòria del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC), per tal d’intentar aconseguir arribar al 95% de finançament del cost total de les actuacions.

La xarxa de calor en aquests dos equipaments s’alimentarà d’estella forestal de la planta de Biomassa Comarcal, amb la intenció de fomentar els aprofitaments forestals de la comarca i disminuir així el risc d’incendis forestals.

Els estalvis energètics i econòmics previstos i dades de l’actuació són: 

  • Energia no renovable substituïda: 354.370 kWh/any
  • Reducció d’emissions de CO2: 64,5 Tn/any
  • Estalvi econòmic previst:12.382,17 €/any
  • Inversió econòmica: 332.107,66 €

Aquestes actuacions s’emmarquen en el projecte d’instal·lació d’energia renovable en equipaments municipals per tal d’assolir els objectius del Pacte Europeu de les Alcaldies contra el Canvi Climàtic i la Declaració d’Emergència Climàtica, i compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i l’IDAE.

 

Logo EBC ELL

Bandera EU

“Una manera de hacer Europa”