Aprovat el pla d’acció per a la millora de qualitat acústica
dimarts 01 agost 2023
Viladecavalls, juntament amb Terrassa, formen l’anomenada Aglomeració Vallès Occidental II, seguint els criteris de la Directiva 2002/49/CE, que estableix les directrius per a l'avaluació i gestió del soroll ambiental. Aquesta aglomeració inclou el sector Can Trias i es troba integrada dins d'un continu urbà amb Terrassa, tenint una població conjunta de més de 100.000 habitants.
Seguint amb el que marca la corresponent legislació, l’Ajuntament de Viladecavalls ha elaborat el Pla d'Acció per a la gestió del soroll ambiental. Aquest pla inclou una avaluació exhaustiva dels nivells de soroll ambiental i de la població. Amb aquesta informació, s'han identificat i proposat actuacions destinades a millorar els nivells d'exposició al soroll ambiental en l'àmbit de l'Aglomeració Vallès Occidental II.
El Pla d'Acció va ser remès al Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, responsable d'aprovar-ho en l'àmbit d'aglomeració Vallès Occidental II, en col·laboració amb l'Ajuntament de Terrassa. Aquest procés culminà recentment amb l'aprovació oficial del pla per part de la Generalitat de Catalunya, com queda reflectit al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).
De la mateixa manera el Pla d’Acció és públic i el podeu consultar aquí.