Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 12:53 | 28/09/2023

Ajut extraordinari d'urgència per a despeses de primera necessitat

dimecres 29 abril 2020

Davant de la situació de vulnerabilitat econòmica en què es troben moltes famílies arran de la crisi sanitària de la Covid-19, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies del govern de la Generalitat de Catalunya, destina 20 milions d’euros a un ajut extraordinari per a la sostenibilitat econòmica de les famílies a Catalunya.

Es pot sol·licitar a partir de demà 30 d'abril presentant sol·licitud en línia a través d’un tràmit senzill. En el termini d’una setmana es resoldrà la sol·licitud una vegada comprovats els requisits d’accés i a la setmana següent de l’emissió de la resolució, es procedirà al seu abonament mitjançant transferència bancària.

La prestació serà de 200 euros en un únic pagament i s’haurà de destinar a l’adquisició de productes d’alimentació, farmàcia i altres subministraments bàsics.

El podran sol·licitar les persones treballadores: - afectades per un ERTO. - amb contracte temporal que han estat acomiadades. - per compte propi.

Els ingressos econòmics per part de la persona sol·licitant i tota la unitat familiar durant l’estat d’alarma han d’haver experimentat una reducció superior al 30% respecte als ingressos mensuals acreditats el passat mes de febrer. A més, els ingressos durant els mesos de març i abril de 2020 han de ser de mitjana inferiors a 2.098,37 euros bruts mensuals.
L’ajut serà compatible amb la percepció de qualsevol altre ajut o prestació concedit per altres administracions, ens públics o privats i s’atorgaran fins a l’exhauriment de la dotació pressupostària.
Consulteu tota la informació i preguntes freqüents a:

https://web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/Prestacio-extraordinaria-per-a-subministraments-basics