Reunió amb representants de la companyia elèctrica Endesa per tal de donar solucions als diferents problemes patits per la ciutadania
dimecres 17 febrer 2021
Avui, 17 de febrer, l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer junt amb diferents alcaldies del Vallès Occidental, ha assistit a la reunió de la Taula de la Pobresa Energètica, convocada pel Consell Comarcal del Vallès Occidental després de rebre coneixement de talls indiscriminats de llum als seus municipis.
Per part de la companyia Endesa han assistit a la reunió, Enric Brazis cap de Gabinet de la Direcció General a Catalunya i Silvia Jerez cap de Relacions Institucionals.
Aquesta taula, creada el 2016, és el marc on els ajuntaments de la comarca hem pogut compartir amb les companyies subministradores diferents qüestions que han anant afectant la ciutadania. En el cas de les companyies elèctriques, fins al moment no hem tingut oportunitat de compartir actuacions ni de poder seure a la mateixa taula per a poder avançar conjuntament. Creiem fermament que aquest és un bon moment per reactivar aquest treball conjunt, sempre amb la voluntat de millora del servei i de poder donar resposta als centenars de famílies que estan patint aquestes dificultats en l’accés a l’electricitat.
Estem vivint temps difícils. A la situació de pandèmia mundial se li suma el fred de l’hivern i una necessitat de confinament que porta les famílies a passar més hores a casa. No disposar d’electricitat pot suposar un veritable entrebanc en la cura de les persones més vulnerables, com la gent gran i els infants, a banda dels perjudicis que pot suposar pel dia a dia familiar.
L’alcaldessa ha reiterat en els problemes de talls de llum esporàdics, sobretot quan plou, que pateixen als carrers de Can Trias i Sant Miquel, des de fa molts anys.
Per altra banda, Cesca Berenguer ha fet sol·licitud del pla d'inversions pel municipi i manteniment de la xarxa de subministrament. Ha manifestat la necessitat de concretar els referents de contacte amb els responsables públics, i ha demanat millorar l'atenció a l’usuari per part de la companyia.
La companyia subministradora s'ha compromès en mantenir una reunió amb l'alcaldessa per tractar en profunditat totes aquelles deficiències detectades i trobar solucions.